Friday, 20 May 2011

::hot::cara2 kuruskan badan

baru sahaja habis bahan-membahan kat fb..biase la..manusia menganggur..=D..yang aku xtahan ni..jawapan paling bernas kawan aku bagi..dia kata..kita kena berbangga dan simpan lemak tu..sbb fat is good..Long term energy storage..ahahha..(erkk..terkesima mak..bukan apa..ayat buku dia bagi..haha..skema seyh..^-^..ni la effect subjek biochem..sapa suka biochem angkat tgn~~~aku taw ramai yang suka subjek ni kan..kan...*mata ke atas tangan ke dada..haha..xD)..

setiap benda dalam dunia ni xboleh lebih2 sangat kalau nak hidup bahagia...semuanya lebih baik bersederhana..ye x...tengok kalau orang kaya terlebih tu..tidoq pown xlena...asyik fikirkan pencuri, aset2, bini nak tambah berapa orang, kereta nak tambah berapa bijik...ha...xke pening tu..bak kata ayah aku..kalau letak kereta kami tepi jalan tinggai kunci pown xyah risau...xdak orang nk curi punya..haha...*ikhlas gila muka pak aku time tu..haha...

jadi..dalam kerajinan ni..aku pown tulis la tips2 ni..petua orang tua2


  • perut xmau buncit = campurkan kapur sirih, sedikit minyak kayu putih, dan air perahan limau sehingga rata..Setelah kering, ikat dengan kain..Untuk hasil yang memuaskan, lakukanlah setiap pagi dan petang selama 40 hari..=)
  • menurunkan berat badan = untuk mereka2 yang mempunyai berat badan yang berlebihan, minumlah air limau nipis atau limau kasturi setiap hari..
  • nak kurus = minum air asam jawa..caranya: ambil segenggam asam jawa dan diperah pekat. Ambil sedikit akar kunyit dan akar bonglai, setelah itu rebuslah dengan 2 gelas air, biarkan mendidih dan minum setelah sejuk pada sebelah pagi..(p/s:buat air ini sekali sehari)
  • lastly...makan epal ..sebab dari segi saintifiknya epal mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 5gram untuk setiap sebiji buah epal yang berukuran sederhana besar..serat berguna untuk melancarkan pencernaan dan menurunkan berat badan..selain itu, terdapat asid D-glucaric  yang mampu mengurangkan kolesterol sehingga 35 %..seelok2nya..makanlah epal hijau yerr..^-^


~~amacam..cun x..haha~~

10 comments:

alif haris said...

waaah sehatnye pewot .. hehe

cik bulan said...

tu la pasai...macam bantal tdo suda~~

Rudi Hartono said...

Interesting Post.. Keep writing frnd...!!

cik bulan said...

thanks..(^-^)

Bintang Mutiara said...

wah...hehehe...insyaAllah akan di try...pa2 hal, say no to nasik!!! :) thanks cik bulan... :)

cik bulan said...

haha..welkem2..no biggie

cik aletheea : said...

waa...mau gatal gile letak kapur kat perut macam tue... hehehe

Anonymous said...

hg bg petua2 ni...hg buat ka mun??haha

hazanis said...

lepas ni kena makan epal banyak2 sebab nak kurus...hihi

cik bulan said...

anon: tu la pasai hg dok tgok aku kuruih..buat la camni anis oii..hahaha

hazaniz:eleh2..kmu dah kurus..tayah laaaaaaa..haha..*dengki*..:P..kah3

share