Sunday, 26 June 2011

tip:menghilangkan kesan terbakar pada pakaian

Salam...ceriakan petang anda dengan senyuman ..kalau orang utara kata..renyeh..haha


Situasi baju-baju terbakar ni seringkali dikaitkan dengan pelajar yang duduk di asrama. Tambahan pula jika terpaksa menggunakan seterika zaman jepun yang sudah uzur ditelan zaman dengan wayar2 terkeluar ditambah pula dengan selotep memenuhi wayar tersebut..huk3..


Kebarangkalian untuk baju terbakar juga semakin tinggi apabila seterika tersebut telah mempunyai sejarah memakan baju-baju manusia sebelumnya..


Ini lah rupa serika yang penah membaham guwa punya selimut pelangi..=.=''


hasilnya terhadap mangsa keadaan:


ni adalah selimut saye yer..i know..katun..hak3

yang tanda di tengah tu bukanlah simbol horoskop mahupun simbol flammable dalam lab tu..tapi simbol ser yang lapaq dan kebuluq..


habis mata bear kena bakar..sobs~~


jadi, janganlah jadi macam saya ye tuan-tuan dan puan-puan . Serikalah baju anda dengan tenang. Jangan tergopoh gapah..nanti, beginilah jadinya.


Ada satu masa tu kan..boleh nampak serika tu punya arus mengalir oo..nak buat macam mana..guna juga lah ..nama pun dok asrama kan..penebat luar tu dah togel dah..hilang mana pon tak taw..kui3x..


ok2..back to the tips that i want to give u...huhu...

sapu tempat terbakar tersebut dengan bawang dan basuh di dalam air sejuk...sekian..=)..berjela kan intro..hahahaha..

19 comments:

Amirul Aqiim said...

panjangnya intro..
tips nye pndek je..
hahahahahaha ape daaa cik bulan nie.. =.='

Realiti Imaginasi Untuk Inspirasi said...

ala...klo sy punye da tebakar sy beli je baru...da macam org kaye dah..hahaa

anamizu said...

hehe pnjg intronye..

errr tapi mmg berkesan ek cara tu cik bulan?????

sbb mmber cik ana pnh terbakar cmtu gak mase die iron baju kurung baru beli..nanges tak berlagu die..hihi

cik bulan said...

aqim:tak kan la nak post semata-mata satu ayat tu..haha..mau kasi bunga sikit la..

cik bulan said...

realiti:yg tu kalau kena baju yang tak feberet..kalo kena bju feberet yang mahal2 kebaboom tu tak ke naya..=.=''

cik bulan said...

ana:kalau dah berlubang tu tak dapat eden nak nolong..kalau yang ada kesan hitam2 tu insyaallah keluar..

misspurple said...

haha hape la nek nih..cu baca punya la intro bunga2..las2 tips 1 je..haha :) kreatif !

apik pehe said...

hahaha..isinyer ciput tu jer..hahaha

Haru Biru said...

baca bunga dia saja berkuntum2.... kah kah kah.... bawang apa? bawang besar ka bawang merah ka bwang putih ka?

rara pinkmafia said...

heeee nt boleh try.

cik bulan said...

pepel:tengok la nenek sapa..

apik:(^-^)

haru kuning: bawang besar atau bawang merah..dua2 boleh..

rara:ceh ..org xmo baju tebako..dia pulak nk membako kan baju..musykil2..$.#

cik Dil said...

tips tu mjadi ke??byk sgt baju+tudng kna makan dgn iron ni,..hehe

cik bulan said...

cik dil:xpnah try lagi..haha..slalu kena serika belobang terus..=.=''..xdapat nk tolong..haha..ce try..kalo bjaya habaq mai..^^..hehe

ain revival said...

hahah..skrg pun selalu rosak baju dek x reti nk jaga suhu iron tuh..

tips y ringkas :)

vampire's lovex said...

banyak kali kot terbakar baju..wuuu wuuu...

cmtu eh? kalau x jadi cmna..hahaha

nini said...

kalo dah berlubang...jahit je la...hehe..=p

Dayini Aimi said...

guna bawang apa yer. . baju saya kain jersey . . sayang sangat baju kesayangan . . :(

Julie Hamn said...

Bwang putih ke bwang merah

Unknown said...

Salam . Macam mana nak hilangkan hitam pada baju yang disebabkan oleh iron ? Baju tdk terbakar cuma hitam je

share