Thursday, 14 July 2011

Alkisah anak patung bahagian 1..

Salam semua...jeng..jeng..jeng...sapa masih di bawah pengaruh alkohol umur 5 tahun dilarang sama sekali untuk membaca post kali ini kerana mengandungi unsur2 plastik mistikal yang sangat kuat..hahaha..

Hal ini tercetus apabila aku ke blog seseorang ini..opocot..ternampak seekor anak patung daa~~dan tetiba sahaja..aku terpana..Fikiran ku kembali melakukan ''flashback'' yang sangat laju..


**bayangkan suasana hitam putih..nenek di pelantar memakai kain batik dan melarutkan daun kelapa untuk dibuat lidi..


''cu...mari sini..jangan lari sangat..jatuh nanti''


''ala nek..bukan selalu dapat main dengan Aiman ni..''


''sudah2..aiman nak balik tu..dah maghrib ni..Malam ni nenek buatkan anak patung untuk Su main yer..Su perempuan..mana sesuai main dengan Aiman tu..kan dah kotor nih''..nenekku berkata sambil tersenyum simpul.Diusapnya kepala aku dengan begitu lembut sekali. Tah kenapa aku lebih suka berada bersama nenek dari aku bersama ibu..Mungkin sebab ibu selalu menghantar aku ke rumah nenek..Terasa lebih aman di sini. Tetapi aku hanya berkawan dengan Aiman sahaja. Kanak-kanak lain tidak kelihatan pula. Oleh kerana rumah nenek berada di kawasan kampung yang tersorok sedikit, maka untuk ke satu kawasan yang lain sangatlah jauh sehinggakan jika terdapat kenduri-kendara kami akan merentasi kawasan bendang untuk selamat sampai ke sana..


Tetapi, nenek selalu melarang aku berceritakan perihal Aiman kepada sesiapapun, termasuklah ibuku sendiri. Walaupun aku noob pada waktu itu, aku masih cute..*tetiba*..haha..


Aiman tak banyak bercakap. Tapi dia suka membuat bahasa isyarat. Pada aku itu sesuatu benda yang sangat cool owh..Aiman ini pemalu orangnya.Kalau aku tengah best2 main teng-teng ke, tuju guli ke dan tetiba sahaja ada orang datang, dia akan cepat2 lari sembunyikan dirinya. Aku pun hairan. Jadi, sejak waktu itu aku bertekad untuk membuatkan Aiman mempunyai peribadi yang unggul dan menjadi manusia yang berguna..*acewahhh*..bak kata ibu, jika hendak berjaya dalam dunia sekarang ini, kita kena ada 7 kemahiran insaniah (walaupun Su tak tahu menahu sangat pon..*bluekkkk..aiman Su tak kisah..booo~~)..


Suatu hari, Aiman mengajakku pergi ke kampungnya..


''jom r Su..mu nih..tok sei oyak la ko mek mu nk keluar ngan aku nih..pweassshhhh''


kejadahnya si Aiman tetiba pandai cakap kelantan..''ho la..ho la..tapi tok sei kelik lambat2 tawww''-->dan tetiba aku pun pandai cakap kelantan..wahahaha..


***berjalan2 dating pegang daun***(abg2 kakak2..dating pegang tgn haram okei..pegang daun ni mulia..hik3..walaupun kami masih kanak2..batas2 agama tetap kami pegang UTUH..oo yeah..lupa pula..Su pakai tudung okei..mak Su kata kalau tak tutup aurat Allah marah..Su takuuuuut..:((..Su nak jadi orang baik..boleh kan..(^_^)..~mulianya hati budak 6 tahun nih~


Sementelah budak2 bawah umur ini berjalan2..mereka terserempak dengan segerombolan manusia yang rupanya seperti..erk..susah untuk Su gambarkan..Su pun dah ingat2 lupa..yang pasti ada yang membawa unta dikepala mereka , chimpanzi melekat di kaki..walawei..aneh2 bangat sih..


Aiman berkata..jangan pandang mereka lama-lama sangat..sebut PELAWOK..PELAWOK..PELAWOK..banyak-banyak taw..aku pun dengan senang hati goyang2 kepala ngan Aiman..boleh wat geng nasyid ooo..


*************************ternampak sesuatu..Aiman hanya diam..mengeras disitu*******


Cepat2 aku lari balik rumah..sampai hati Aiman.Teganya beliau!!!


Sejak kejadian itu, aku tidak lagi berjumpa dengan Aiman. Untuk menghilangkan gusar dihati aku ini, nenek cam taw2 aje. Jadi, dia telah membuat satu anak patung yang sangat comel. 


Aku suka sangat bermain dengan anak patung ni. Aku namakannya sebagai Cit.Short untuk buncit.hehe..sebab sengaja aku sumbat kapas lebih kat perut tu..kasi buncit..macam papa..miahaha..


****************************************************************************


Dah seminggu tak berjumpa Aiman. Dia merajuk lagi ke dengan kite..T.T..hurm...


''eeh..terjumpa rantai ini. Aiman yang bagi sebelum kami bergaduh hari tu..cantiknya..tapi tak sesuai nak pakai..sebab dari bunga.Ceh..memang bajet gile budak Aiman nih..=.=''..''.


ha...Su bubuh dalam perut Cit lah..(dikoreknya sikit perut Cit agar rantai bunga tersebut boleh masuk)..


terasa aura berlainan dari Cit..wangi sahaja baunya..~.~..


************malam itu**********************************************


Macam biasa, Su letakkan Cit atas kerusi..tetiba...





bersambung bahagian 2 di SINI..................................

hakcipta terpelihara cik bulan okei..^^

17 comments:

taliff said...

Risau Pulak nengok gambar patung tu ehh..hahaha

Diary oF Mine said...

ni ea entry hantu tu.. xtakut pun... *nyorok dalam slimut...huhu*

sleeping_maniac90 said...

pndi ckp kelate.. (sumpah x fhm sepatah haram hahaha)

budakijaupendek said...

suspen lor.
bersambung tu yg wt lg suspens sebenarnye.hihik!

cik bulan said...

@taliff xtipu..camtu la patung yang nek Su buat..^^

cik bulan said...

@Diary oF Mine buahahaha..tapi..dia ada kat luar selimut tuh..^^

cik bulan said...

@sleeping_maniac90 alamak..ye ke xfaham..hahaha..t kena wat translation..:F

cik bulan said...

@budakijaupendek Kah2x..bukan ape..ingat nk sambung je..pastu tangan penat menaip..=P..kita sambung nanti2 jela ek..hahaha

Tauke Budu said...

fuyoo..suspen habis...
bagus2 umur 6 thun dah jaga batas pergaulan..
haha...

vampire's lovex said...

alaaaaaaaaaaa !! bersambung plak dahhhhh.... baru nak baca waaaaaaaaaaaa.....sambung cepat sikit...*demand hehe

cik bulan said...

@tokei budu;hahaha..ade maksud tersirat dan tersurat tuh..=P

cik bulan said...

@vampire:auch..ade demand..haha..*ok2..kalo ade demand lagi mungkin akan dipertimbangkan..*gaya ala2 retiss..haha

soooooour said...

adeh....bersambung pulak...

deqlis said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Xavi De said...

ni cite anto ker..? <--tetibe blur..keh3

ADAM FIKRI said...

macam2 idea mama kan..kecek kelate pun ada..huhu.. adam sambungan dia tak? buat la mama..pweasshsss...

cik bulan said...

@xavi: pacik..tahlah..wahahaha..*gelak keji

@adam: ada la sambungan dia..bahagian 2..^^..bahagian 3 ja xdak lagi..muahahaha

share