Saturday, 9 July 2011

Bangla putih..

    Salam semua...hehe..meh nak cerita..semalam kan kami pergi ke taiping berconvo naik kura-kura kereta..sebelum tu..aku kena la pergi ke umah kawan aku dulu..jarak lam satu jam la baru sampai..memang sangat jauh ok..pergh..perjalanan memang sesat lagi menyesatkan..mula-mula bajet ingat jalan..tengok2 nak tersesat sampai ke jambatan dah..hoho..gile bapok..mana taknya..jalan banyak renovate daa~~bongkah2 merah putih penuh..naik semak pale otak aku nih nengoknye..dahla sensowang merajok ..T,T-->muka mintak pnampaq..haha


     Alhamdulillah..setelah aku sedari bahawa aku telah berada pada jalan yang bengkok, salah dan sesat..maka aku telah berhenti di tepi jalan untuk menenangkan diri sambil minum kopi tepon kawan aku lah..ekeleh..first time uh aku berada dalam kawanan bangla2 yang putih..*aku pun pelik...hensyem2 lak tu..bukan aku cakap..si nek yang cakap..tah pape dia tu*..aik..ade ke bangla putih..hahahaha..ade aku kisah??=p..


     Serious weyh..diowang buat macam le tour de langkawi edisi bangla..haha..aku pun musykil adakah aku masih di malaysia??teeet~~~..rugi aku tak tangkap gambar..haha..naik basikal uh..cam menarik lak aku tengok..sepanjang jalan pulak tu..kalau setakat 5 ke 6 orang tak pe la..ni aku ase dalam seratus pon ade ni..sapa soh sesat lam kawasan kilang..hamek kau..*berdiri bulu tengkuk*...yang tak menarik tu..semua tengok aku macam tak pnah tengok org cun..aku hairan..haha..masing2 jeling buat muka kerek..ingat bagus ke beskel diowang tu..nenek aku pon ade la basikal camtu..=P..*geram sbnarnya..haha*
muka aku memang sebijik camni time tu..haha
     Tengok gambar atas ni..lebih kurang la..tapi bangla2 tu tak pakai la topi grand bagai camtu..haha..dan motor tu saja bagi vogue sikit..kalo betoi aku pon xlarat nak bawak..haha..ingat dulu time nak amek lesen..kalo syarat wajib bagi yang amik motor besar ni mesti perut kedepan kepala botak tengah....hahahaha..*pak cik yang ajaq aku moto tu yang cakap ok..=P*..ttapi memang betui pon..=.=''..hehe..jangan salah sangka..yang tu aset untuk menyokong berat moto tu ok..haha..*think positive..=D..




-------------------------------------------


ok2..bersambung kembali...


    Memang aku buat kerja gila..sebab dah lama la aku ni tak tido malam..insomnia memang menjadi-jadi cuti nih..tapi aku tak tido petang ok..cuma..cuma....hehe...*teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet..(nak bncuh kopi jap-->mencari dalih tukaq topik..hoho)


   Malam tu aku bergolek2 atas katil cam tapir nak teddy bear..
ini tapir


tapi still tak boleh tido juga..huhu..sampaikan..aku kira kambing kot..punya nak tido..memang bohong sapa kata kira kambing boleh tido..bek aku kira duit..masyukkk je..hoho..*mata duitan*
macam ni la lebih kurang muka aku xleh tido..@~@..
tapi kambing aku semua kale ungu dan kepala dia senget..hahaha..dan kambing2 lam kepala aku tu ada sayap comel macam bidadari cun(nenek depa)--->sapa blurr pi baca kisah kambing..hahahaahahaha..sempat lagi...

     kan perjalanan nak pergi taiping agak jauh..jadi..bajet la boleh tidur sekejap di dalam kereta kawan aku tu..tapi..apakan daya..rancak gila kot dalam kereta..tambah2 aku la..hahaha..habis macam2 kami cerita..punya lama la tak jumpak..masing2 dok bawak seguni cerita..hoho..*terubat rindu*..aku pun lupa bila kali terakhir aku gelak cam hantu ngan depa2 ni...(^-^)..dan niat aku untuk tidur pon terbantut..haha..mana boleh gelak dalam tido..gile apa..jadi..aku pon otak segar bugar dek penangan lawak2 antarabangsa depa nih..tapi mata cam magnet...nk tekatup ja rasa...


   Singgah RnR apa agy..aku minum nescafe la...padan muka depa kena layan aku..''haha..budak hyper dah mai''..ujar cik bulan dengan gumbira..nescafe akan buatkan otak aku yang gila ni bertambah gila..hahahaha..tak caya tanya depa..muahahaha..siap dalam reta aku pesan lagi..satgi kalau pi zoo tengok aku ada lam kandang monyet jangan terkejut nah..hahahaha..*memang sangat jujur*..=.=''..


    Pada aku nescafe ni kesannya sangat kuat macam budak2 terlebih gula..jangan buat pasai oo..hahaha..jadi kalau aku merapu meraban sangat tu..terlebih nescafe la tu...hohohohoho..(saja salahkan kopi padahai memang gelong dah pun..sek bek comei..hahahaha--->silakan muntah..)...


    cukupla takat tu..t kita sambung lagi nah...panjang agy ni..hahahaha...harini 9 julai..nak memBERSIHkan halaman rumah..=P...hahaha...*muka inesen..


p/s:maaf kalau yang tak faham utara..kalau tak faham jugak..silalah menuntut dengan haru biru..beliau sangat tera..kalau korang pula..apa korang buat kalau tak boleh tido>??

21 comments:

Amirul Aqiim said...

smua bangla tu tgk cik bulan mcam xpnah tgk org cun? ok whatever~ -.-


sy kalau xleh tido, err.. kcau cik bulan kot.. haha

sleeping_maniac90 said...

awat x ngort je bangla2 tuh hak3...

mrs.asrafovic said...

ahahaha..

bangla 2 da tngkap cintan la 2..

hehehe...

cik bulan said...

aqim:hahaha..statement tu jgn tukaq..mahai oo..haha..xD

kacau cik bulan??=P..hohoho

cik bulan said...

sleep; haha..xmau la..geli..*__*..kalau korea yg naik basikal tu mau la jgak..hahaha

cik bulan said...

mrs asrafovic:aiyerrr..mintak simpang uh..haha

Cik Wani said...

hye,jom komen link entry wani ni.

http://akuazwani91.blogspot.com/2011/07/i-saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

thx a lot =)

Zack Hazze said...

Taiping??? meh le singgah ke Kg Zack...pekena kopi dulu...hehehe...

cik bulan said...

zack:la..lmbat bagitaw..kalo xdah tumpang mkn tmpoyak...hehehehe

Zack Hazze said...

hehehe...len kali nk dtg tpg kasi tau...bleh bwak pegi mkn cendol power...

My Notes said...

good artikel

alif haris said...

klu tak boleh tido ape lagi sy blogwalking la .. haha :D

cik bulan said...

zack:xmakan cendoi..tapi aritu singgah makan aiskacang..kwn kata femes kat situ..jadi..kitiwang singgah mkn la..

cik bulan said...

my notes:hahaha..artikel la sangat..=.=''

sLpmEpLz™ said...

itu la, bru nak habaq p chek xphm satu apa pun.. bc p/s tu lega chek aihh haha

Mira Zaini™ said...

kalo xbley tidor, pi lompat2, dah penat baring dpn kipas..kompem lelap...ngeh3x~~

cik bulan said...

alif:haha..xbgs tok ksihatan tu..haha

cik bulan said...

sLpmEpLz™:serious xfaham???hahaha..kalau betoi2 pon lagila cik bulan cakap pekat,,wahahahaha

cik bulan said...

mira: bukan apa..t orang bawah marah..haha..*dulu pnah kena skali..=p..naya ooo..=.=]

ekin alias said...

sabor je la ngan bangla edisi putih terlebih bedak HAHA

cik bulan said...

ekin: aah la yer..npe bulan xterpikir diowang pakai bedak cine tu...hahahahaha

share