Saturday, 23 July 2011

Segmen puasa dah dekat ni



Salam semua..miss me already?haha..*perahsahan..sekarang ni dah ketagih blog..hahaha..mampoih aku nanti bukak u nih..dah la 4 bulan ni bergelumang ngan blog ja..hahaha..~.~..mintak2 tak ketagih sangat..nanti anat sapa nak tolong hafal..kah3x-->.gelakkan diri seniri..

Alang-alang memang nak taip pun entri pasal puasa nih, kita terus sahajalah join segmen ni.Kena cerita pengalaman yang berlaku pada diri korang dalam bulan puasa tahun lepas atau tahun-tahun yang sebelumnya..tak kira la kisah apa pun..nak cerita korang puasa tipu-tipu masa kecik pun boleh..hahaha


Masa ni tak salah aku , aku baru darjah 3 or darjah 5..*tak ingat..ngee~*. Memang sangat cute. haha.Ada lagi gambar ikat rambut tocang dua..pfftt..haha..Masa ni mak aku suruh pergi market beli ayam (betapa aku ini dipercayai sejak kecil..see..i told u im a good gurl..haha).Tak ingat la waktu tu pukul berapa tapi memang pada kanak2 kurus yang cute tu, perjalanan ke market depan rumah dan terpaksa lintas jalan tu merupakan suatu perjalanan yang sangaaaaaaatt memenatkan dan menyeksakan bak merentasi lautan api yang bergelora [erkk] .Tambahan2 bulan puasa tu..aiye..tapi memang stail family aku puasa tu kena ikhlas kan diri. ala2 upin ipin. Takde nye puasa penuh dapat duit..=.=''..


Aku dengan cute melihat pacik berbaju putih dan ade tuala kecik kat leher tu dengan penuh stail memotong ayam yang dipesan aku. Pergh..bau darah ayam menusuk kalbu..dengan keadaan sekeliling yang...memang tak boleh cerita la..tobat pastu xmau pi tolong beli dah..lalat kemain banyak lagi woh..cam ade pesta jek..oleh kerana terlalu lama menunggu..aku melihat lalat-lalat itu bermain galah panjang bersama semut di longkang berhampiran..buahahaha..


Suasana time tu memang nak buatkan aku pitam sebab dengan laparnye, panas teriknya dan bau market (darah ayam, ikan, daging, lalat) semua bersatu dalam halkum, cerebellum, medulla oblongata dan isi perut aku pon dah naik separuh dekat oesophagus aku..


Balik rumah dengan tercungap2 aku pon dengan selambe jek bukak peti ais atas. Kebiasaan dekat rumah aku kitorang suka bekukan air yang dibancuh. Masa tu mak aku ada kat sebelah je tengah uli tepung nak buat kuih. Aku pon tunggang le air tu..dapat rasa setitik je..memang otak blank..tak ingat pun tengah puasa..tetiba mak aku tanya dengan cool jek


''hang nak buat apa tu''---->aku masih melakukan aksi mengetuk2 cawan supaya air turun(sebab dah beku..=.='')


dengan selamba aku membalas..''cek nak minum ayaq la..dahaga ni''


''ish budak ni...hang tak posa ka??''


*mataku buntang didalam kole tu*lari dengan sekuat hati ke sinki untuk berkumur..pastu mak aku kata xpa sebab terlupa..dan2 dalam hati aku menyumpah..dem!!..kenapa aku pi amek ayaq yang dah beku tadi..kalo tak lega la jugak tekak ni..hahahahaha..=D..


*meratap seribu penyesalan*..hahaha..=P..


lepas tu ...tak pernah la rasa minum air sebab terlupa..sengaja pon xde gak..*saye kan baik..hahahaha..=D


nak join klik banner.tarikh tutup esok..:D

20 comments:

Asha said...

hahaha. lawak2. rugi betoi la.

cik nurussalwa said...

lupe tak pe..
jangan buat2 lupe sudeh..
hehe~

sis, nanti join segmen kat blog sy pulak..

ANDAI INI RAMADHAN TERAKHIRKU

harap2 boleh muhasabah diri sambil beramal.. (^_^)

jemput ye..

♛ Azie Azra ♛ said...

hahahha. comel je. perangai pun nakal. hari tu je ke try minum air? hari2 lain? jeng3

cik bulan said...

asha: tawu xpe..hahaha


cik salwa:insyaallah kalo xde aral melintang dan membujur..haha

azie: ek..nakal??saye baik..*merengek---> buat2 muka minta penampo..haha

hari tu je seumo idop..:D..*baikkan shaye..lalalala~

sleeping_maniac90 said...

konpem ke baek nih??
org bek xkn ckp dia bek lalalalala..
^.^

Mrs.Yie said...

erk..akak boleh bayangkan kalau perut tengah kosong lepas tu kita gi beli ayam kat pasar..adehh..memang terasa kemualan tahap seratos kat dalam perot..huwaaaaa....thanks dik join segmen akak ..:)

HARITH ISKANDAR said...

hehe tingat plak mase kene pakse pose kecik2 dulu2 tu..minum kat bilik air je xtahan punye pasal.bile org tnyer pose ke tak?..ckp pose je :p

[sutera kasih] said...

kalo xsengaja xpe hihi


selamat berpuasa di bln ramadhan akan dtg :)

syErAh said...

rugi3..

lain kali kak moon ambik air yang xbeku agi ye..hahaha

selamat berpuasa =)

Scya Lollita said...

cik scya curik2 makan coklat mse buat almond london hahaha

muhamad hanif said...

wahahaaha,

dah ganti puasa belum ?


lallalallalaa..

cik bulan said...

@sleep: kmu busuk..*org busuk xkan kata dia xbusuk..hahaha..(balas dendam..=P)

@mrs yie:akak mmg tahap seratus..hahahaha..:D

@harith: wah..kne repot kat pak ali--->motif??=.=''

@sutera kasih: toche2..(^_^)..selamat berpuasa kpd kamu juga..

cik bulan said...

@syerah:kak??*suara terhigh pitch*..hahahaha..bukan kmu tua lagi ke..=P..pewahshan..(majok)

@scya: yg tu masa 'cuti umum' tak pa..haha..selalu gak buat..=P..*malu*..hahahaha

@anip: dah ganti lama dah habis..:D..ko ganti dah ke??nenenenenene~..

psst:kan hg mkn dalam semak posa thun lpas..aku nmpk..hahaha..pi ganti kaih

Cikya said...

cik bulan,

kenangan ponteng puasa ada dakk??
awat tak share yang tu..
hehehe :D

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

pose oh pose

lawak le . hehe

sedap je ye

:)

KimiCnoL said...

lupa or buat2 lupa..ish3 ;p hahaha

petua kuruskan badan??

meaw said...

ang ni tampo kang! ada hati gak nak minum g,hahahaha ...sengal :P

Aida Omar said...

aiyokk cik bulan minum time puasa..haha.

nasib tak sengaja..

a.samad jaafar said...

adik bulan..
saya eringat ttg anak saya yg darjah satu berposa tahun lepas.. balik sekolah bukak peti ais dgn lahapnya.. saya biarkan saja..kesian tengok.. dh selesai minum saya baru tanya,"ngape sayang ayah tak pose..?". mase die terkejut.. dia betul2 lupa.. saya kata ayat yg sama dgn ayat mak adik bulan tu.. pada saya, itu rezeki yg Allah bagi pada dia.. Allah itu maha pengasih, apatah lagi kepada anak2 kecil..

wahhh.. terpanjang pulak komen saya hahaha..

PeRmAtA bIrU said...

hahah... adoi.. lupa yang diberi nikmat... :)

share