Monday, 29 August 2011

blog day-mereka yang ohsyemmm


Have you been sparked with a new blog post idea while taking a shower? Perhaps you whip your phone out to take pictures every few minutes, thinking, “This is so going on my blog”? Or you start experiencing withdrawal syndromes if you go even a day without blogging? Well, congratulations! You are officially a blog junkie. :)  

[omg..im having this kind of syndrome..bahahaha..jangan ketawa kalo aku g sopink pon skang ni mau tangkap gamba jep..cam pocoyo..hahaha...taun ni lagi bnyak la aku camwhore dekat kawasan tumpuan umum..bahahaha..sampaikan adik2 aku pelik..''buang tebiat ape akak aku nih''.kata diowang la...hehehe...tu la kau..blogging sangat..kan dah addicted..:D

ah..entry ni bukan untuk aku mengarut macam biasa..ni nak buat sempena nuffnang blog day..

On Blog Day, bloggers will post a recommendation of 6 new blogs, and this way, everyone will find themselves discovering new, previously unknown blogs thanks to the viral effect of social media. Sounds great, doesn’t it?
Here’s how you can be a part of Blog Day 2011:
1. Spot 6 new blogs that interest you the most, preferably blogs which are different from your own culture, point of view and attitude.
2. Share with us why you have recommended those 6 blogs – are they funny? Do they tell unusual stories? Maybe the photos are out of this world?
3. Publish your blog post about your 6 recommendations by 11.59 pm, 31 August 2011.
Terpaksa buat laju2 sebab nak tutup dah tarikh tu..Frankly telling..when i was blogwalking i saw awesome and superb blog when i see entry about this blog day as everyone have their own favourite blog..Actually there are many awesome new writers ..maybe because they are new..so..they were not that well known..[memang la..jadah ayat aku nih..argh..].so, ..here it goes my fav. bloggers..muehehehe..*silalah kembang patpulohpatinchi*



Silalah baca blog dia nih..lawak tak hengat..kalau baca ja mesti mau gelak2..uh..entry terbaru dia tu jangan ditipu dengan tajuk yang sedih lagi tacink tu..serious aku baca dengan penuh takzim lagi feeling2 gittew..tapi...ah..bace senirik..:P

penulisan dia ni kalau dibaca boleh menyebabkan ketagihan yang melampau..hahaha..ayat dia juga tersusun ..tak macam aku..berteraboq kemain lagi..asal kowang faham sudah la ek..ekekeke..dan lagi menyelit..=.=''

2. vampire lovex (aka VL)


Aku suka lepak baca entry2 dia..bahasa yang teratur lagi ohseem dan ganas sikit2..haha..jangan risau..aku dah tengok muka dia..tak de rupa vampire pon..jadi edward cullen milik aku..bwahahaha...

serious dulu aku ingat muka dia macam mail lambung..mau ade parut, kening tinggi..hahaha..tapi comel je pon..kicik je dye..uh..lpa bagitahu..dia ni bakal doktor..ade kat zagazig sana nuh..dan beliau sedang dalam dilema nak pindah rumah..nak bilik sorang katanya..bwahahaha..*padan muke kau..{membahan jap}..dan aku jeles sebab dia dapat buat salam perantauan..ah..nanti aku nak g songkla tangkap gamba..agak2 dapat tak masuk utusan??hahaha

Genre blog dia ni personal dan agak lawak..kot..haha..

saya.tak.bodoh®

Aku suka baca segala mak nenek post dia ni..walaupon aku berniat nak skip..aku tak terdaya..*argh..kenapa...kenapa...(histeria)*...Sudah menjadi satu kemestian yang aku kena baca jugak rapikan budak sengal ni..hahaha..aku tak boleh puji lelebih..kang kembang budak ni..kang dah tak jadi semut..jadi gajah pulak sebab mengembang terlebih ni..

tengok la header dia..semangat merdeka..*merdeka..merdeka..(apesal aku buat laungan ni...hahaha)

p/s:walaupun aku ade dalam list kencing berdiri anip..tapi aku bukan cenggitu..xmo..xmo..hahaha


Jangan Ignore!

Blogger yang suka sangat-sangat tahap ketupat tukar template dan header dia..haha..asal aku pergi je mengintai mesti dah berubah wajah..aku suka baca tulisan-tulisan dia walaupon aku tak komen..mueheehehe..sebab bila aku baca sesuatu yang membuatkan aku terfikir aku suka diam dan mengamati pemikiran aku tuh..bwahahaha..*bajet..tapi aku bercakap benar nih..haha..aku nampak ada potensi dalam blog encik JI ni..moh kome yang nak follow pergila ..ibu izinkan..acewah..

Blog cik JI ni lebih kepada hal ehwal semasa..macam benda-benda sekeliling kita..banyak betul la idea dia..haha..tapi best sangat..^^..pergilah membaca..wehahaha


Kanak-kanak bawah umo beta tak sarankan baca blog ni ok..haha..kandungan agak ekstrem..bahaha..tajuk agak senonoh kan..hahaha..tapi bagus untuk ilmu orang-orang bersalin.(baru-baru ni dia posting O n G)..haha..selamat bertugas..:P..lagi seorang doktor yang agak wayar berbelit ..boleh geng ngan si VL.

 6. rads
Radsmil The Blogger

Cara penyampaian dia berdasarkan cerita tetapi memberi makna disebalik cerita-cerita tu..kiranya terdapat moral of the story macam masa kita kat sekolah dulu..haha..*teringat aku kena buat buku nilam dulu2..haha*..dah2..back to the story..bagus sebenarnya sebab kadang-kadang penulisan dia ni memberi kita motivasi untuk terus berusaha mencapai kemerdekaan kejayaan dan meneruskan kehidupan dengan lebih bermakna..(^_^)

Menurut beliau lagi, jika ada info-info IT pon akan diselit-selitkan juga..sekian saje..tutu..
>




>
p/s:argh..banyak gegila blog yang aku suka baca lagi..tapi aku tapis ambil yang start blogging this year..easier la kan..hahaha..actually dirang ni sama macam aku ja..baru start tahun ni..dan ramai jugak kawan-kawan aku yang lain yang sesampan dengan aku sebagai blogger baru nih..jadi..majulah blog untuk negara..acewahh..

**maaf entry ni aku eksaited..banyak jugak aku tarik2 rambut frust tataw nak pilih yang mana..kowang2 yang lain jangan la amek hati mahupun usus..kowang tetap dihati aku..(^_^)v..

**ZUAN..thanks for that review..haha..i want to put u in here but u r too old meyh..haha..#kbai.:P


13 comments:

Radsmil Nasir said...

aq xle than da,, hidung nak kembang macam belon... hik3,,

tq ya cik bulan, bagi peluang blog aq masuk blog nie... neway gudlcuk untuk contest tu..^^..

SELAMAT HARI RAYA & MERDEKA !!!!!..xD

Laila Majid said...

ape bulu nilam cik bulan.hahaha *gelak jap :D

cik bulan said...

@rads: haha..bukan contest la..just recomenndation untuk nuffnang..ngee~

@laila: aish..lela..diam2 arh..shuuu..hahaha..selamat xramai baca lagik..*malu sangat2 ni..haha..

baru jek nak kate ape la kau merapik ni..uper-upernye bulan ade buat typo..hahaha..

Umie Artoqiemie said...

SHAWNNN SHAWNNN awrrr

Aki said...

OKeh.. sekarang giliran Aki lak nak g menerjah.. ho ho ho.. eh,yelah.. nuffnang ade buat mende ni.. nak join ar.. :-p.. hehehehe..

cik bulan said...

@umie:haha..awrr jugak..shawn xbgn tdo agy tuh..awrr..haha

@aki: ko xletak nama aku jage kau..bahahaha

ADAM FIKRI said...

ala..tak terpilih..xpe la..xda rezeki la kot.. nnt nk cuba lagi next time..ngeh3

Miz Novexx said...

semuanya blog yang best best!! heheh
(^___^)V

meaw said...

shawnnnnnn! bulan weyh,ang tak cukup umoq g kan?pasaipa ang baca blog shawn,muahahahahahha :P


bulan,selamat hari raya,aku nak mintak duit ni,ehh! salah! nak mintak maap ni,kalau-kalau selama ni aku kenai ang,aku ada tersakitkan hati ang,terguriskan hati ang,terkata ang budak mereng ka pa ka, mohon maaf la naaaa, aku sayang ang bulan,mai kaih aku peluk ang,sayang ang bulan....selamat hari raya :)

amna said...

eeh, en.semut la :D

Shawn Razaleigh said...

ok gua dah bangunnn. awrrrrrrrrrr3

muhamad hanif said...

Err,

kau kena amik ubat kat klinik kot, lepas tu baru boleh skip.


wkakakakakaa !!

Saiazuan said...

pergh x trpilih.. ;0

share