Wednesday, 10 August 2011

Kesian student malaysia tu..

Assalamualaikum ebelibodi..dah niat puase lom..haha..k la..kepada yang tak tahu cerita lagi..mai nak story mory ye ..sape tak tahu kat lundun sekarang ni ada rusuhan?? London riots nama dia..nama riot jangan dok suka suki kunyah jajan eyh nak bunyik riot2..kang penampo kang..ape pon xboleh..

gambar2 dalam huru hara di london..=.=''








nak tengok lagi??silalah pergi ke sini .Walaupun kita tengok ni teruk kan..tapi aku pulak ada pandangan lain..seyes cantik woh gamba2 yang mereka2 ni ambil..propesional..(ke situ lak aku..hahaha)..bokeh yg diowang pakai ni riban2 ape..aku??bile la nak merase..T.T..dapat DSLR sejibik pon xpe..haha..[apesal masuk tacin2 aku ni..dem!!..haha..jadi..kliklah iklan aku dengan gigih supaya aku dapat merasa dslr sejibik.=P..]..

kekecohan ni berlaku sejak 6 ogos sebab nak buat protes terhadap seorang anggota polis yang menembak mati Mark Duggan. Polis itu menembak kerana Mark disyaki gengster. Tapi lain pulak jadi sebab kawasan Tottenham didiami banyak kaum.(disediakan versi inggeris..cam pelik je aku translate..bahahaha)



riots occurred in London, England since Saturday, August 6 yesterday. These riots continued    ''until this day and stained with looting in the vicinity of the riots. The riots that occurred in the ​​Tottenham area, London triggered a man who was shot dead by police officers. Mark Duggan, father of four children was reportedly killed in a taxi during a shootout with police. The police assess Duggan as a gangster.


Residents are angry, moving toward the police station to protest the shooting of this. They assessed the police deliberately Duggan accused as a criminal. While police exchanged gunfire, the note did not hurt at all.


As a result, Duggan’s death sparked riots in Tottenham’s multi-ethnic environment. They started making use of the police and set fire to two police patrol cars.''.source


atas ni versi english..haha..versi melayu dalam bahasa aku sendiri..haha..biase la..prof bahasa utara..keh3x..

dah abeh mukadimah..kita nak masuk isi kacang..tengok vid ni..pada sesiapa yang tak tengok lagi..kesian gila budak tu..dahla jaw dia patah..pastu kena rompak..then dengan mulut berdarah tu terkontang kanting la dia sensorang...T.T..SEDIH TAW tak!!!!!!!!!!..ape punye turr..dengan bulan posa ni..mestila budak tu puasa kan..lagila kesian..haish.



p/s: mata aku masuk habuk masa tengok vid ni..sekian..*sobs~~...marila kita sama2 doakan keselamatan sedara mara kita yang ada kat sana..=]..doa time berpuasa makbul taw tak..jadi..banyak2 kan berdoa..kalo kena naya pon doa ja..addu'a silahul mukmin..sapa xtaw maksud tu..mai nak penampaq sedas,.=P..

>

>

edited..:D

29 comments:

Diary oF Mine said...

pray for london... sobs sobs... :(

cx's said...

harapan dan doa : Ya Allah. lindungilah Malaysia drp keadaan sebegini dan selamatkanlah warga yang tidak bersalah yg berada disana. Amin.

chiLleD...!! said...

semoga mereka di sana selamat dan dilindungi dari sebarang musibah..amin

Fikri said...

Igt ka ada transformers gado td. Smart gk gmbr2 2. Hehe.

Umi Asura Sanusi said...

cian kan..jom kte doakan same2.

josrevalution said...

bnyk sngat scam ayat cik nie..pening hang tau..hahaha..pape pun kecian diorang tu yer....

asraf osman said...

macam2 omputih ni!haiya...

aiman said...

tu la.. kesian dia.. doakan mereka di sana..

cik violet said...

nama cik bulan ada dalam segmen..jom tengok ;)

http://farhah88.blogspot.com/2011/08/ben-ashaari-ajak-kenal-blog-ini.html

kotak said...

takpe...takyah kamera ribu2 pon blh amik gamba cantik.. aku amik gamba cntik je. hahahaha...tak r,gurau je.

tapibtul r..aku knal sorang y amik gamba cantik wlu gne kamera murah atau kamera hp je.

Realiti Imaginasi Untuk Inspirasi said...

semoge mereka lebih kuat dan cekal menghadapi ujian allah.amin

Cik Ca'ah said...

a'ah,
semalam ca'ah ada tgk video tu
teruk la,depa blh dok selongkaq beg laki tu.

meaw said...

weyh-weyh,mata aku pon masuk habuk la,huhu.....

Encik JI said...

uiseh. trbakar baek pnya. harapny slmt sume la.

smpt lg ek ang pk nk bli dslr. kekek.

aku tlong klik la jap. nnt pinjm

nurani said...

dhsyat ny...
tkut sye tgk..
uwwaaaaaa

sleeping_maniac90 said...

ak ada tgk kt brita psl bdk nih..
mmg cian..
da la dia kuar utk bli mknn bkk pose kalo x slp..

Saiazuan said...

hurm.. trbaca brita ni kt yahoo smlm.. kesian dia.. :(

Si MaTa BulAT said...

takutnya tgk bnda2 mcm ni jadi walaupun kt luar negara..

^baju kurung^ said...

kejam! T.T

Mrsfaizorworld said...

eh kesiannya ,, tgh bulan puasa ni, apa lah dugaan..

alif haris said...

huhu kesian ..
ganas betul kt sane .. =.=

Wanie said...

huhu..nasib i reject tawaran study kat london!<-- perasan..hehe

semoga diorang selamat..huhu

Shorim Kasih said...

ganas betul la..mcm2..nasiblah x jd kt malaysia phimpunan bersih hr tu, terima kasih kpd kt polis sbb handle awal2.

abah khalisha said...

leh tahan juga diorg ni merusuh...yang kecian tu student malaysia tu lah x pasal2 admitted

KimiCnoL said...

kesiankan budak mara tue..tak bersalah pape pong..sobsob

cik bulan said...

fikri: otak hg sama ngan aku dowh..haha..

umi:lme xnmpak awak..:love:

jo: nk majok ngan hg..=P


asraf: gegel ke boboy ni??haha

cik bulan said...

kotak: ko ckp cam hape je..aku xpaham dowh..haha..sat cantik sat main2 sat x..=.=''


meaw: tu la..u kan nenek i..:D


encik JI: ok ja..t bagi pinnjam sejam mau bayaq 50 hengget..xmahai pon..:D


sleep:aah..mknan berbuka dia nk beli..yang sedihnya bulan baru taw kawan bulan punya ex-classmate dia ni..=.=''..hurm..dia ODW buat operatin harini..doakan dia eh

tomatokering :) said...

mmg kesian sgt ... isk isk .. cane lah kalau kite kt tmpt dia ..

cik bulan said...

tomato: tu la pasai..dugaan..dugaan

share