Friday, 19 August 2011

kisah kad raya zaman dolu2 aku..

Assalamualaikum..jawab comei, xjawab hudush..haha..-tagline terbaru aku..saja aku nak bagi doa korang semua comel2 belaka bila raya nanti..bila raya ja ok..hahaha..bila raya habis..comel tu kita bagi dekat bulan balik..hehehe-

As usual, kalo idak teman ni maleh kome tahu nak hupdate..tapi kan..teman kesian le kome2 tak de mende nak bace buat pengubat luka dan lara..meeehoookk..meeehoook (keldai ketawa)..[tenkiu adlina yg tertunggu-tunggu update saye..*tacink..sobs~]

Alkisahnye cenggini, pada suatu hari yang tenang lagi sunyi sepi.bunyi burung berkicauan di langit biru ,riang gembira bermain poco-poco, aku dengan rajinnya mengemas bilik dengan penuh ta'zim dan tomakninah. .(acteli aku ''terpaksa'' sebab adik bongsu aku bawak keluar kotak simpan kad raya aku dan bahagia tertawa melihat katun2 depan kad raya tu..haruslah kalau istilah melihat bagi budak 6 tahun akan penuh lantai2 bilik dan katil..heh..pastu kalau jumpa katun lawa sikit..akak2..nak ni..nak ni..''tak boleh..pi simpan balik''.ujar aku dengan tegasnya...pastu untuk membuat trick seterusnya, beliau akan tarik2 baju dan rambut aku sehingga aku cakap ''ya..amek la wahai puteri dugong gigi tak dak''....grrr..jangan ditanya kenapa gigi depan adik aku hilang..HAHAHA)..yang paling tak tahan..ucapan-ucapan tu bukan dia boleh baca pun..biasa la..tulisan penuh seni..huruf a pon dah jadi sipot sedut..mana budak tu reti nak mengeja...tulisan pulak warna warni gittew..yang dia boleh eja pun..S-E se L-A la M-A-T mat  H-A-R-I R-A-Y-A..
**ur wish is my command**=.='

''pandai adik akak..jadi semua sekali bunyi macam mana dik??''

''kad hari raya katun-katun!!!!''..lompat2 atas katil dengan tangan menge'wave'kan kad raya kiri dan kanan~

''-__________________-''..baik tak payah mengeja cenggitu..heh..

***********************

Berbalik semula kepada tajuk di atas, bila aku selak2 kad hari raya tu..guling-guling jugak la aku tengok..tak baca dalam lagi..dekat sampul tu pon dah buatkan aku senyum lebar..

Aku cukup tak faham trend2 budak sekolah aku dulu..kat depan sampul mesti tulis cenggini..

**is-tea-may-were-boo-what

**senyum dulu sebelum buka

**jgn lupa balas--->straight to the point je..haha..xde pecah kaca pecah gelas semua..kwn aku pkai gelas plastik ja..kah3x..

**daddy-kay-3rd to..kak wa..(pasaipa kak wa??)singkatan untuk la** acteli..kah3x..*blush2..



Dulu zaman sekolah..wajib beli 5keping 3hengget punya kad hari raya..haha..save budget la kan..tapi bila dapat.merenyeh sakan..dulu kan aku dok asrama..acece..menulis bukan main awal lagi..pasaipa??mesti la nak orang tu balas balik..kah3x..Selalunya kan..mereka2 akan buat ala-ala misterious dan terkejut gitu..selit dalam buku, letak bawah bantal..selit masuk loker..elemen2 surprise la katakan..haha..ada yang kalau bukan budak asrama..masa rehat la selit2 kad raya bawah meja..padahal dah memang ready pon kad raya nak mai..paling kembang kempis kalau kawan kelas lain datang..semata-mata nak hand over kad hari raye..wah..wah..terharu kot..ngee~

tapi kesian bebudak sekarang..tak merasa manisnya tulis kad raya satu hari suntuk sambil meniarap ramai2 buat ucapan...kali terakhir aku dapat kad raya pon dah lupa bila..sedih an..[so..bila kowam2 nak bagi kat aku ni??cepat2..hahaha]

Sedih la ..kalo dapat pun sms je..dengan tag kat fb..ape barang..dulu aku pakai henpon cikai je..bila hari raya je..awal2 pagi lagi orang pergi solat hari raya, time tu la nak penuh inbox..berjela2 mesej raya..tapi apakan daya..masuk satu kena delete yang lain..waaa..sedih betoi..T.T..xde kenangan yang boleh aku tengok dan renyeh sensorang bila aku tua nanti...sobs~
>


>

p/s:aku sangat sibuk ..nk update ni pon sbb ade org request,,hehe..*tacink lagi sekali,,

ada sambungan lagi ni..aku cerita tak habis lagi..chiow..

**abang sayang..bonus seprais kat saye xde ke..T.T

30 comments:

haiza aryani ilyas said...

weh, hg x cita.. satu kad share ramai2..hahaha

sungguh sep bajet.. aras 1 bg aras 2..bgitu jua aras 3..hakhak

Xavi De said...

oh kad raya mengingatkan pakcik pada ex2 pakcik...huhu

mizzkechique said...

yeah..tahun ni MK setat dpt kad raya.. hehe..

sweet sgt bila dpt kad raya.. nostalgik gitu..

rara pinkmafia said...

pantun2 tu wajib.hehehehe =)

May Maisarah said...

Selamat hari raya, tuan belog!!! =))

anamizu said...

pantun mmg wajib..hehe


cik ana pernah dpt kad raya dr someone yg cik ana x kenai..
kira dia tu secret admire la kot..
mmber 1 skolah gak..
tp sampai la ni cik ana xtau sapa dia..ngeee~

Encik JI said...

bab kad raya ni aku fail. mls nk beli dan anta. haha.

pling tak pon, aku wish pkai fon je.tu pn forward blik yg org da forward.

tp skrg ni dh mcm kurg je org wish kt fon, semua dh boring ngn aku ke?

ietchan-kun said...

senang print je trus dr komputer..
sumbat kad raye byk2 kat printer pastu skali print je..
hahaha..

meaw said...

oh kad raya, di manakah kau kad raya,huhuhu! nak kad rayaaaaaaaa dari ang ..nak tengok tulisan ang comei ke dak :P

muhamad hanif said...

waa,


aku dulu, satu kelas bagi satu kad je. kira wakil jelah..



HAHAHAHAHHAMUNIRAHAHAHAHAH

sifu im said...

skang ni org pakai msg je..tapi klu ko nk anta kad raya kt aku x salah..haha

cik bulan said...

@eja:hat tu nanti aku tulih..xabeh cita agy ni..kah3..kacau reja umah lak nk kna kemas..=.='

@xavi:pacik..bini dok ada..haha..satgi kena hempok ngan penyapu susah..hahaha

@MK:dah tu..haha..sialalh hantar kad kpd saye..ngee~

cik bulan said...

@rara:oo yeah..tapi xpnah tulis pon..-_______-''..xreti pantun2..haha


@maisarah:selamat hari raya juga

@anamizu:acewahhh..syok la tu kan..haha..saye xde nye sekret admire semua..sekolah pompan dulu..hahahaha..=.=''

cik bulan said...

@encik JI;amboi2..sampai cenggitu sekali..ok2..t bulan hantaq..pakai kod morse lagik..:D

@ietchan:sumbat kad raya kat printer??nk bagi tersumbat dengan kertas ka printer tu..HAHAHA..dah nama pon kad raya butpa nak pi sumbat lagik..haha..lapaq sangat ka cek..taip sampai xbetoi dah ni..haha

@meaw:aku ada kad raya dulu2..yg besaq tapak tgn tu..hg nk jgak ka??hahaha.jgn isau..tulisan aku paling lawa lam dunia...haha

@anip:ko knape??kuanghajo ek..hahahaanipahahahaanipahaha

@sifu im:mai la hantaq sini dulu..kah3

Lea IsNaw! said...

betul2 dulu selalu nak reka eja2 pelik

is-tea-may-were-boo-what

lagi apa eh

lupa lak

kikikiki

sleeping_maniac90 said...

taun nih i dpt kad raya..
jgn jeles ye

mwahahahahahahahaahaha

soooooour said...

da lama x bg kad raya...hahaha...

AJ said...

dulu lain sekarang lain..huhu

EjAt_mU89 said...

jln cni

cik bulan said...

@lea:haha..makan kurma bbnyak eyh..=p

@sleep: i pon baakal dapat larh..

psst:dah dapat belum alamat saye??kah3x..T.T(hanya tinggal harapan~)

@soooooour:uh..uh..bgi kat aku arh..

@AJ:dulu kecik sekarang besar..hahaha

@ejat..sini bukan tmpat pjalan kaki..=p

KimiCnoL said...

kakwa la sangat..padahal kakvu kan..malu lettew nak tulis..arghh!!

aiNa yaZiD said...

skrg main mesej2 je..(^^,).. zaman da berubah. Tp kad raya still evergreen.~!

SITI NOORNADIYANA said...

best lah entri ni. teringat zaman dulu2. hehe. tapi yana dah takde simpan dah kad raya dulu2. tercicir mase pindah kot. hehe

muhamad hanif said...

Errr,


aku kena pulak ?



HAHAHAHAHMUNIRAHAHAHAH.

ika said...

haha...kelakar entry nie...:) iye2...zaman dulu lagi best sebab ade kad raya...skang xbest dah...tp kalau kte bagi kad raya pada kawan zaman skang konfem kena gelak guling2 kan? hurmmm~

cik bulan said...

@kimi..apesal..jeles lettew..bluekk~

@aina:time kaceh..t saye pm alamat k..lalala~


@siti: ala..kenangan xdak la an..

@anip; anipah la nme ko skg ni..anipahahahahahaahahaha

@ika: aik..knape nk gelak geguling plak..hehe..xde la..bahagia jep

bloghok said...

DAH BILA NAK ANTAR KAT AKU?AIYOYOYO

myhatiku said...

sedih jugak neyh..send la kat kite kad raye..aha;p

diba said...

kumpul kot kad raya dlu2..pntun tu kdg2 klakar je kan..he

Si Pujangga said...

hahaha.. sekarang semua da moden..

share