Monday, 29 August 2011

Selamat makan ketupat

brrr...alhamdulillah..semua kenyang2 dah kan..*bayangan dipagi raya..haha*

walaupon harini last puasa..aku mewakili kanak2 sedunia tetap bersedih mahu meninggalkan ramadhan yg bakal melabuhkan tirainya..ecece...bak kata pepatah..patah tumbuh hilang berganti..kini syawal pula yang tengah dok mengintai-intai nak keluar tuh..sedih sebenarnya ...sebab..sebab..bila tandanya raya tiba maka tarikh masuk unibesiti juga smakin dekat..argh..menci..menci..*hentak2 perut..

(macam mana nak pegang pen eyh??aku lupa...sapa suruh cuti 4 bulan..hahaha..)

=berbalik kepada tajuk ketupat=

Saat ini aku masih seperti budak2 kampung yang lain..membalut ketupat, menyusun kuih, membasuh pinggan mangkuk yang berlunggok dan aku tak paham kenapa kazen2 aku terutama yg laki malas penyigan tahap dewa kalo nak basuh pinggan senirik..patah tangan kot kalo basuh pinggan diowang tu..dengan bebudak kecik yg mencicit agy..T.T..grrr..fenat tahu..wahai lelaki2 terutama sepupuku..aku menyeru agar basuh la pinggan hampa senirik!..*marah + emo..

Rumah tok aku sangat meriah kalo nak raya ni..wajib makan dalam beberapa hidang..(ala..macam makan kenuri tu)..=[bayanglah pinggan dan periuk2 dia banyak mana kena basuh..=.='']..anak dara ada berapa kerat ja..tapi hat yang laki-laki tu penuh rumah..pening kepala woi..kalau aku botak jangan tanya kenapa..pergilah mintak sorang sikit kat kazen2 aku tuh..haha..merekalah penyebab utama rambut luruh, botak lagi bergaya ..haha..(jangan risau..rambut nenek aku masih ada)..

sekali raya ada lam 6 atau lebih family dalam umah tok aku tu..pakat balik kampung semua..haha..hampa boleh bayang tak meriah+sesak dia camne...kalo beratur nak masuk toilet plak macam ada kat asrama..haha..bejujuq beratoq tu..kalo pagi raya lagi la..kazen2 aku yg kecik2 heaven gila..xyah pi jejauh..beraya dengan macik2 ngan pacik2 aku je dah dapat puluh2 hengget..malangnye aku la xdapat..sobs~..*ini diskriminasi ok..aku nak bawak masuk mahkamah mewakili remaja-remaji zaman moden era globalisasi ni..pemikiran bahawa remaja tidak seharusnya mendapat duit raya harus dikikis..mentaliti seperti ini tidak baik untuk jiwa, rohani dan nurani masyarakat umum ..khususnya remaja-remaji kita..kan..kan..aku taw kowang tengah angguk tu..haha..kalo mak2 ngan ayah2 baca ni..diowang pasti geleng2..buwahaha..macik..pacik..cek mintak maap noh..nak det ayer..*tadah tangan buat muka kesian*

>




>
Di sini aku nak mengucapkan selamat berhari raya,
maaf zahir dan batin dipinta..
harap segala gurauan dah usikan ku dapat dimaafi semuanya..
dalam hati ingin bergurau sahaja..
andai terasa, maaf kupinta..


dengan ingatan tulus ikhlas, maaf zahir dan batin dari saya cik bulan..^^
hampa pon tau kan aku ni kuat mengusik..hahaha..so long ye guys n gurls..im waiting for u'olls punya duit raya..kata nak bagi kan..hahahaha..


see..aku xlah tua sangat kan..comel ape.bwahahaha...nape macik2 tu pggil aku mama??grr..*mood frust  lagik*



silalah buat kenangan kad raya ni..xde masjid2 ..bunga2 raya api..tapi ada muka aku ja..haha..penyeri tuh..jgn buat main..:P..tu pun malu tahap gaban..haha..biase la..i kan pemalu..:D..

p/s:pekat sikit je kedah aku entry ni..hahaha..semangat la katakan..:P..

akhir kalam..

Biar sejuta jarak memisahkan, 
biar seribu rasa memendam jiwa,
biar seratus tingkah menguris hati, biar berpuluh tutur melafazkan khilaf, 
penghujungnya nanti,
tangan dihulur maaf dipinta agar dosa saya terhadap anda terhapus sudah
Andai tiada maaf terhulur, saya pasrah kerana itu semua ketentuan ilahi. 
Selamat hari lebaran

16 comments:

fairuz said...

selamat hari raya!! maaf aku tak bace sampai abes entri ni *jujo haha kbai

amna said...

assalam :)
baru siap tengok kakak anyam ketupat. hehehe.. sok nak makan!

happy hari raya!

meaw said...

muahahahahaha! aku kata dah weyh,aku muka dapoq kalau kat kampung ni, kezen aku hat laki campur adik2 aku yg laki saipa la payah beno nak basuh pinggan sendiri,geram doooohhhhhhhh,huhu

Solihahazahar said...

haha sayee tak blik lagi woo. hrap2 petang nnti tak sesak T_______T

alinac lover said...

slamat hri raya ye

mira madihah said...

selamat hari raya. nak duit raya :D

muhamad hanif said...

selamat hari raya, hari untuk kita bersuka ria. LALALALALLA,


lelaki takyah rajin sgt pun takpe.



HAHAHAHAHMUNIRAHAHAHAHA

RuSyDi said...

selamat hari raya...maaf zahir dan batin;)

apik pehe said...

salam aidilfitri untuk mek bulan

apik pehe said...

salam aidilfitri untuk mek bulan

hana sudradjat said...

nak ubah mentaliti bahawa remaja juga perlukan duit raya?hahahaha

cara pegang pen pun dah lupa?dahsyat tu! HAHA

selamat menyambut lebaran!

Saiazuan said...

trsedak mkn

Mohammed Faizal said...

haha...setuju...aku dapat bayangkan cam ne kesesakan yang berlaku...adoi haru biru...nassib baik aku ni menolong basuh pinggan...jdi kurang sikit beban opah

EkaBukanMakcikKau said...

selamat buat keje sekolahh kat aku ahh kau memang tak . kau kan kertuuu hakhakhak

ietchan-kun said...

selamat hari raya...ampun maaf dipinta..hahaha...
maaf zahir & batin...
meh la bg aku duit raya...dpt ciput je nih... (^_^)

HARITH ISKANDAR said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin dan Salam Kemerdekaan :)

share