Tuesday, 9 August 2011

Seorang lelaki Malaysia menyaman pengantin perempuan yang melarikan diri untuk 1.1 juta ringgit

Salam semua kowam2 yang busyuk lagi masham..haha..asyik2 cerita pasai cik bulan jep..kita tengok berita plak nah..hahaha..enjuy~^^




Seorang lelaki Malaysia menyaman pengantin perempuan yang melarikan diri untuk 1.1 juta ringgit ($ 365,000) selepas dia membatalkan perkahwinan dengan hanya enam jam sebelum majlis tersebut berlansung.


Penjawat awam Mohammad Masran Abdul Rahman, 32, menyaman juruteknik hospital, Norzuliyana Mat Hassan, 28, dalam kes keduaseumpamanya di negeri utara Kelantan dalam masa dua bulan,peguam Latifah Ariffin memberitahu AFP.

"Pengantin lelaki telah membuat persediaan sepenuhnya dan dibayar untuk semua kos makanan dan perkahwinan termasukjemputan kepada lebih 1,200 tetamu menghadiri majlis perkahwinan," katanya.

"Memandangkan pembatalan saat-saat terakhir, dia akhirnyamembayar untuk perkahwinan yang tidak pernah berlaku."

Latifah berkata perkahwinan sepatutnya yang akan diadakan di rumahpengantin perempuan pada 4 Jun dengan sambutan dua hari kemudian di kampung pengantin lelaki.

Beliau berkata bahawa Mohammad Masran mendakwa 100,000ringgit dalam ganti rugi am dan setiap 500,000 ringgit untuk ganti rugi teladan dan khas.

Norzuliyana tidak dapat dihubungi untuk mendapatkan komen.

Bulan lepas, seorang juruteknik berusia 30 tahun menyaman bakal pengantin 320,000 ringgit selepas dia membatalkan upacara perkawinan mereka melalui mesej teks seminggu sebelum haribesar, lapor media tempatan.

"Ia kelihatan seperti pengantin perempuan yang melarikan diri itu menjadi satu trend tetapi kerosakan yang mereka Menyusahkanpengantin oleh pembatalan mereka sangat kasual yang amat besar,"kata Latifah.

Pegawai-pegawai agama di negeri ini,  berkata tindakan undang-undang itu agak jarang berlaku.

Tetapi mereka berkata mereka sedang memantau keadaan untuk melihat apa yang boleh dilakukan untuk membantu menyelamatkanhubungan dalam kesukaran.


>
>

p/s: dalam cerita korea cam bes je lari masa wedding day..korang tak nak cube??kah3x...tengok berita tu..dia kata dah macam trend plak..ayoyo..ini macam..bek aku jadik loyer..kaya sikit..hahaha..kes kawin xjadi ngan cerai boroi sangat banyak sekarang..ish3..*geleng2 perut*...habeh la pompan tu kena saman..agak2 bila tahun leh langsai hutang 1.1 juta tu..>.<''..
P/S:seriously aku bukan tgah jiwang..HAHAHAHA...(entri pocoyo dari aku lpas ni..hahaha..jangan muntah dah la yer..=P)..


sumber

15 comments:

cik hijau purple VS nur faie said...

juta2 tuhh . .

ZOMBIE ♥ ♥ ♥ said...

tak baik an mainkan perasaan org .. mesti pengantin lelaki tu malu ,, patut la banyak kes simbah asid sebab dendam blah blah blah ..

sleeping_maniac90 said...

wah...
xyah susah nk crik duit..
dpt duit 1.1 juta lps sman org je.
hahahaah

APAN said...

xtau lansung berita ni.huhu...mmg patut pun tindakan saman ni kot.betul la tu mcm dah jadi trend...bahaya tol...

aiman said...

juta.. leh buat minang org lain dah..

cik bulan said...

@chp: haha..tu la pasal..klo bulan minta murah jep..xkurang dari 1 billion..:D..HAHAHA

cik bulan said...

@zombie: aah..tu setuju gak..pastu mula la ada adegan santau mnyantau xpuas hati kejadah an..^^'..nk kata kena kawin paksa mana ada dah zaman skrg ni..hohohoho..

cik bulan said...

@sleep:hahaaha..pompan tu kena kawin ngan datok2 da tan sri2 la klo nk langsaikan hutang pon..hehe

cik bulan said...

@apan;mmg la berita omputih..kena translate..buahahaha..

trend tu klo xbaik kalo berlarutan naya tuh..>.<''

cik bulan said...

@aiman: amboi..ingat kawin lain ja..hahhaha..bukan kawin ja..boleh miliki cruise sendiri ok..hahaha..

*k fine..byk tgk filem omputih..=.=''

vampire's lovex said...

pehhhh berjuta tuuu...bayar dengan daun boleh la setel esok.. hahaha

AzatLazat said...

tu la
laki ni dah la ada ego
suka2 hati pompuan buat gitu
haih..
hehehe

chiLleD...!! said...

adeh..sekarang ni zman saman-manyaman..pantang silap sikit..tp memang xptt pempuan tu wat cmtu..kang dh sush tu..xpasal2 kena bayar 1.1juta..papa kedana lah..huhu

Saiazuan said...

tak spatutnya menyaman sebanyak itu

KimiCnoL said...

susah tol nak kawen ;) hehe

share