Saturday, 13 August 2011

**tataw nak boh tajuk..bagi cadangan boleh??hahaha

Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai kecuali menerima kehendak Allah swt. - Ibnu Qayyum


    Sebagai renungan kita bersama. Pernah tak kita merasa kusut sangat .Kekadang rasa cam ada semak ja dalam perut..kalau boleh nak mintak tolong pacik mesin rumput tu tolong tebangkan. There are certain things that we have to bear with it and there r certain things we can change and improve. It depends on the situation.


tengok..dia ni kata..baguih..baguih cik bulan..kipidap..hahaha




   Ok..contohnya sekarang ni macam Macik X..biasa la..nama pon pemegang ratu kebaya zaman batu neolitik. Jadi, sepanjangggggggg hayat dan kehidupannya dia akan tetap nak berasa vogue dan meletops nyah..terkejut mak nokz (apesal jadik nyah ni..cam ape je..haha)..Jadi, segala fesyen2 terbaru tudung hanah tajimah, yunah, semua dia balun. Menagalahkan anak darenye sendiri. Nampak tak..ni tak termasuk lagi bab jiran sebelah bela kumbang perak, dia pon nak kumbang emas. Kejadah aku ngarut ni. 


   Kalau contoh anak2 muda mudi pulak..hurm..jangan tipu la ..semua kalau boleh nak pakai BB, EE dan sekutu2nya..hahaha..pastu mula menunjukks2 sapa punya screen ada wallpaper hidung terbesar sehingga terlihat akan isi2nya..hahaha..[jgn bayang lelebih]..


   Bila kita ada sesuatu tu, percya tak kita tak akan pernah puas. Sebagai peringatan untuk diri senirik juga .Oh well..im a girl after all..agagaga..tapi xde la kalo nak beli tu pakai nafsuh..aku akan mula berjimat cermat sebelum kawin ngan datuk mane2 nak support aku..hahaha..[erkk]..


   Apa yang ada ni bersyukur la. Ade orang lagi unfortunate dari kita. Memang la kadang2 tu rasa berattt sangat dugaan yang menimpa diri kita ni, Tapi kalau nak dibandingkan dengan para anbiyak dahulu kala ataupun sesiapa la yg hebat2 pon, mesti dugaan tu banyak. Jadi, kita ni baru nak mengenal erti hidup, Baru nak mengenal liku2 kehidupan. Baru nak eksposed dengan rupa sebenar dunia yg kijam nih..tak macam cerita korea yg semuanya sweet..percayalah..pahit tu terpaksa juga kita telan.bukan semuanya maniiis je..jadi, kita pasrah la dengan dugaan yang diberikan dan cubalah kumpul kembali kekuatan dengan berasaskan sandaran kita kepadaNYA .


Kebahagiaan adalah haruman yang tidak boleh kamu semburkan kpd org lain tanpa kamu sendiri mendapat beberapa titisan daripadanya . Jadi anak2..nak tak titisan tu>??jadi kita hamburkan lah bahagian kepada orang dengan banyaknya mulai sekarang..mudah2an kita jua mendapat manfaatnya..sapa nak semboQ bahagia kat aku ni.aku tengah sedih..haha..sapa fwen ngan alam maya aku ni...sila buat tak nampak akan status tacin2 aku tu..hahahaha..biase la..equation hormonal imbalance=emo tengah berlansung..=3




p/s: tgah tacin..T.T..pecaya tak aku seniri kena kaunseling ngan tulisan seniri..hahahaha..=.=''..


**nothing in this world is perfect and nothing will be going perfectly as we wish..[mood:down]
-menurut sarjana cik bulan @ mm-

^^wait2..tak ingatla nampak kat mana..tapi macam ni la pesanan ayat tu..puisi hanya untuk manusia yang terlampau gembira atau manusia yang terlampau sedih menzahirkan isi hatinya..::well, macam kena batang hidung aku jak ni..hoho..baiklah..aku nak berpuisi..t aku tulis biar kowang2 baca sampai lebam naik muntah::

^^last update dari aku kot..so long guys.I will be missin' ya~

38 comments:

AzatLazat said...

sedih membacanya
hurm :(

Wanie said...

hehe..ni pasal tak bersyukur dengan ape yg ade ye..boleh je letak tajuk 'bagi betis nak peha' masuk tak?keke

selalu je rase semak tp bkn kat perut kat otak..huhu..ni nape tacing2 ni?lek la bulan..:)

meaw said...

weyhhh,apesal dengan kau ni bulan...ang nak p mana?mesti ang nak kawen lari kat siam nuh,alaaaaa..kemon la bulan...jangan tacing2 gini......

aiman said...

betul tu..patut kita bersyukur.. Insya Allah ramai yg nk sembur kebahagiaan nanti.. :)

cik bulan said...

@azat:ko knape sedih2..chait..

cik bulan said...

@wani: nanti bulan tuka..haha..tapi kalo bagai kaki ayam nak perut lembu boleh x eyh??hahaha..

dari perut punya semak la naik kat kepala wani oii..haha..ye la..tacin when we r not apprctd n feels like stone..hell yah..:/..and when that sum1 pretend that we dont have feeling..OMG..that is wayyy to overboard..T.T

cik bulan said...

@meaw:ingat cek cam nek ka main tukaq2 atok sesuka hati..haha..atok baru sihat??=p

cik bulan said...

@aiman: mai la semboq sikit..percik pon xpa..hahahaha..^^'

meaw said...

cehhhhhh! atok tu dijemput tanpa diundang okay,huhu

Zaujah Encik Mamat said...

tajuk yg sesuai bg sis :) : "Mereka sentiasa lupakan Allah.. mendongak di bumi Allah , tanpa sedikit pun rasa malu atas keingkaran mereka pada Allah " ..

huhu panjang sungguh kan.. hehe.. entah.. masalah ummat.. semakin lama semakin tenat.. yang tua ttp dgn kejahilan mereka.. yang muda tetap dengan kebodohan serta kesombongan Nya.. hingga terlupa apa keperluan sebenar di bumi Allah ini.. Hingga terlupa pada siapa mereka ingkar .. pada siapa yg mereka langgar larangan Nya.. pada siapa yang mereka tinggalkan suruhan Nya..


Bab macam ni ... org akan jawab "hidayah" .. dan mereka sendri taktau apa itu hidayah.. hidayah ada 5 jenis.. ada yg perlu di cari dan ada Allah akan beri bila sampai satu tahap... kalau dah bab menutup aurat mengikut syarak pun org dah tk boleh ikut.. yang tergila2 hana tajima .. yuna .. terlupa sapa yang lebih besar dari mereka .. dan siapa yang menyuruh kita menutup aurat .. bagaimana garis2 seorang muslimah :) .. semua tenggelam dalam "nafsu" yang takkan padam hingga nyawa tercabut dari badan..

Tak salah nak berfesyen.. hana tajima ker.. yuna ker.. tabaruj what ever pon.. dlm rumah dah.. nak terselak ke nipis ker , janji kat luar tutup aurat dengan sempurna.. mengikut syarak..


Mungkin mereka tak malu ketika memijak bumi Allah dengan keadaan ingkar itu.. tapi kita yang melihat ini cukup malu dengan mereka.. sedangkan sesama perempuan sendiri malu nak angkat kepala tengok mereka ..

SubhanAllah,. tenat sungguh ummat kini...


Dunia takkan kekal.. sementara.. akhirat yg kekal abadi... biarlah tidak lawa di dunia.. biarlah tidak berfesyen di dunia, biarlah panas di dunia kerana menutup aurat.. jgn panas di bakar api neraka tidak terperi..


Sorry yer cik bulan.. sis mOod nak tulis pepanjang lak arini :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

bersyukur lah dengan ape yang ade ye .

:)

Fikri said...

menkaunseling diri sndiri.. haha. bagus2

sleeping_maniac90 said...

lorh npe last update??? sob3..
nnt kwen bile kawen ngn dato', reserve tpt jadi bini no 3 utk i ok hehehehe

Shawn Razaleigh said...

betul3. bersyukur dan berterima kaish

akoo pae said...

huhu tajoknye, hidup tak slalu indah =p

cik bulan said...

@meaw:ala..malu lettew..

@zaujah incik mamat:xpe sis pnjg2 pon..as long as we gain something from ur writing..:D

@ini belog saye:=3

@fikri:jgn dok baguih sgt..>.<''

cik bulan said...

@sleep:hello...tempat semua dah dipenuhi oleh i sorang..haha..xmain la madu2 bagai ni..=P..*carik dato yg muda..lalalala~


@shawn:=0


@akoo pae:ahaha..xtaw la mna sesuai..sbb post ni main tibai campoq2..kah3x..

Aku Afzal said...

awat ni mel?istighfar banyak2..apa2 yang berlaku pada kita,kembali lah pada yang Maha Pencipta ye.Taarufkan diri kita padanya,mudah2an segala kekusutan jiwa dapat ditenangkan dengan zikir2 milik Allah :)

Saiazuan said...

huh?? last update untuk harini or what?

Pesona Algebra said...

Minat betol Cik Bulan dgn Dr. Rozmey kannn

cik bulan said...

@afzaL:Tenkiu cit..:D..

@saiazuan:haha..dunno..=P..tis one pon i took in my draft..if not, b4 this pye post la kot will be the last..:3

@pesona:well aimi...he's my hero..,<3

iefa ujang said...

tajuk ye???errr...errr...APTB.ahahah

Pesona Algebra said...

HAHAHA, Mai la Jitra, tmpt dia,, bleh jmpa aimi skali

cik bulan said...

@iefa: i know what that stands for..ape pon xboleh..hahaha


@la..aimi org jitra ka..t raya kak bulan pi umah na..:love:..haha..xtaw lak rozmei tu dok kedah..hahaha

Pesona Algebra said...

dh minat tp xtau pekes?haha, ni tipu ja ney!!! Aimi bca entri kak bulan ni, Kak Bulan Gila!!! hahahahah

Aida Omar said...

erk..cik bulan nk pi mana?

manusia mmg jarang bersyukur..hehe. termasuk lah aida :p

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

bloghok said...

WACHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Queen F said...

benda yang selalu lupa itu ialah bersyukur.. :) sabar lah ye cik bulan menghadapi dugaan yang datang :)

iSmaZuRina said...

cik bulan napa sedih2 ni?? :( dtg bulan ek.. ooppss.. :) gurau je.. tak mau sedih2 tau.. :)

iSmaZuRina said...

cik bulan napa sedih2 ni?? :( dtg bulan ek.. ooppss.. :) gurau je.. tak mau sedih2 tau.. :)

Si Pujangga said...

:)

saya dewi said...

semak ke? meh meh dewi tolong cangkul kan biyo bersih. heee =P

tape tape apa pun berlaku kita kena bersyukur seadanya. alhamdulillah (':

semoga kebahgiaan milik cik bulan yerk. heffa blast cik moon =D

apik pehe said...

isk2..syukur tu penting..segala nikmat datang dari DIA

Miz Novexx said...

bersyukurlah dengan apa yang kita ada kan... heheh
aik, cik bulan nak pegi mana???
nak ikut jugak (^___^)V

share