Monday, 5 September 2011

video:cara memasak sipot tanpa api


Salam semua..harini..i nak ajar you guys masak..but i will let my apprentice to conduct this show ok..ahaha..actually i want both of them to conduct this show fully by themselves but i just can't restrict myself from talking..:x..awww...hahaha..so..just ignore that unpleasant voice from the cutest gurl on earth..ahahaha..*dreaming*..well..i still cam dream..right?..right?..sapa kata tak boleh mai aku nak penampaq..ahahaha..taw takoot..lalala~..

Seingat aku ni masa raya pertama tahun 2011 ni..[eleh..mcam lama sangat..:P]...mak aku suruh aku pergi panggil 2 ulas makhluk halus ni yang masih bermain masak-masak walaupon orang lain tengah sibuk beraya..serious panas terik giloos wa cakap lu..kalau tak tak de la video ni cantik..haha..kepanasan tahap seratos ribu baru video dalam henpon cabok aku ni nak elok..tah pape je..enset murah la katakan..ahaaha.. 

Macam mana boleh stuck aku pergi jadi pengrekod video plak??of kos la sebab sebelum tu aku TERmain sekejap masak2 tu..harharhar..tapi aku frust sbb xboleh nak masuk dapor vogue diowang tuh..grrr...so..aku tolong rekod jela..TT^TT..

uh..dan ini dia umie, video yang aku cakap tuh..tapi ni kat belakang rumah atok aku..nanti ada video depan umah atok aku sampai ke sungai seberang jalan bawah titi besar..haha..mendamaikan jiwa woh..kenapa tahun ni aku balik beraya banyak gilooss video aku rakam..haha..mungkin sebab fest time aku beraya ada blog aku ni sekali..aww..hahaha..sebab selalu juga orang tak boleh bayang kampung aku macam mana..so..ni mai nak tunjuk..yela..aku ni budak kampung je..*merendah diri*..cam pocoyos..heh..

ada satu rumah besar terbiar tepi kolam yang macam tasik tu..dulu waktu aku kecik2 ada orang siam tinggal situ..menumpang...abang aku panggil anak orang siam yang kecik sekali tu cacing..hahaha..budak tu datang je kalo kitowang panggil..tapi tak faham pon ape kitowang cakap..yang aku taw sebut pon sawadikap je..nak lebih atok ngan ayah aku boleh r cakap..aku takleh..sebab aku mengamalkan konsep bahasa ibunda..ahahaha...cam harusss..=.=''..tapi aku boleh cakap korea ngan jepun..acane plop tuh??ahahaha..well..*lupa diri*..

budak tu sangat comel..aku ingat lagi..kepala dia botak pastu ada jambul sejemput sebesar penumbuk kat depan kepala dia..hahaha..tu bukti dia siam tulen aww..hahaha..sekarang ni ada orang burma kot mai tumpang kat rumah terbiar tu..kazen2 aku la cakap..takut aku nak pi situ..kang kena colik naya..=.=''..

p/s:terpaksa upload u tube argh..nk upload straight dalam blog tak leh..semalaman aku tunggu macam unta nak beranak..choiii..*frust gilak*.
p/s:ade org nak buat bakat muda lakonan ka adik2 aku tuh..ahahaha..harga boleh dirunding..(giloss r kau bulan..==!..bwahahaha..ni la effect kalau makan ketupat lebih santan..:x)

>



>

40 comments:

aku said...

aku pikirkan btulla leh msk siput tnpa api...huhu..aku tertipu!haha

shalina said...

haha !
memasak tanpa api ? hebat wohh.. :P
ehh, sy pelik la sbb cili ade bulu..
mcmana tu ..please..hahaha :D

cik bulan said...

@aku:wei..boleh la..ahaha..tgk sampai habis..:D..

@shalina: lina..tu la hg tataw..kat kg aku ja ada spesis cili camtu..atok aku buat..ahahahaha

Izzaty Ishak said...

Err err resepi ni macam pelik je? Ahahaha

muhamad hanif said...

wooo,

ada akaun utube. AAHAHHAAH


aku taknak makan siput tu. Sekian.

hakmi said...

aplod dalam tiub la bagus, kalo aplod dalam blog, gambo tak cantik, kecik

Tukang Karut said...

erm... hidup2 kena tipu...

cik bulan said...

@izzaty:mne ade pelik..haha..moden jep

@anip:ada lama dah..fest vid aku upload situ..hahaha

xnk makan sudah..ade aku suruh??ahahaanipahahaha..

baru aku sedar kau xbuat kebiasaan kau..hahahaanipahahaa

cik bulan said...

@hakmi: tawu xpe..ahaha..tapi jadi terpublic la plak..:x

@tukang karut..lorh..klo dah mati nak tipu acane??:Ppp

ietchan-kun said...

hahaaha..ingatkn R&D mane la yg dh berjaya cipta masak tanpa api..dh mcm wat megi plak..kalo wat lemang bagus gak..
kahkahkah...

p/s:yg hang ni xdok keja ke dok rekod tu paseipa? xleh blah lgsung..hahaha (^_^)

cik bulan said...

Ietchan: tudiiiaaaaaa..dia mai dah..dia mai dah..haha..awat hg tetiba boleh ckp utara ni??lalalala~..selalu ckp KL jer..ahahaha..lawok2

p/s:yg hg jeles aku pi rekod tu awat??tringin nak msuk skali ka??ahahaaha

diana said...

nampak lazat..
wakakakakak

ika said...

hahaha~ kreatif depa nie! besaq2 leh jadi chef betoi! leh merasa siput masak tanpa api nie...letak sos segala lagi...haha...

*rainyscream* said...

ahahahaa..budak main masak2 rupenyer~

ietchan-kun said...

kahkahkah...
1Nation..macam2 ada..

pi la bgtau kat tv3 swuh masuk berita..konpem lawok..hahaha..

Umie Artoqiemie said...

hahahahahahahaha.. kau tanak join sekali ke?..
main rasa-rasa siput.. x___x
best jugak eh kampung kau cik bulan :DD

nasyitahahmadzaini said...

damn!!tenet sy mlm ni mmg btol2 mcm siput!!!!haaa xleh nak tgk vdeo tuh!!

cik bulan said...

@diana:haha..ke nak daging sipot??tu lagggii nyummeh..ahaha

@ika:sos berbulu ok..ahaha..mna nk carik..:P

@rainyscream:xlah..kanak2 dewasa.jep..*apekes ni

@ietchan:????????..aku rasa hg komen silap blog weyh..:/

@umie:err..aku xmkn sipot..aku mkn lobster je..*berlagak bandar*..bes la sangat..ahaha..kalo nk rehatkan diri dari masalah dtg la kmpung aku..sure hilang punye..

@nasyitah:oo..sebab tu la resepi ni bakar tanpa api..tapi klo kmu nk buat vid bakar lppy sbb tenet mnjadi sipot..saye tunggu ahahaha..:P


@

anamizu said...

hahaha syialan! kehkehkeh~
hape daa :P

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

hehe . syoknye main masak2 .

lame tak main . hehe

:)

aQimie Ceplos said...

haha! OK swet kot video tu ..
siap dgn zink lagi. haha!

meaw said...

awat tak semelih itik sekali,hahahaha! sengal orang hat duk record tu,haha!

cik bulan said...

@anamizu:astaga..apakah itu??hehek'

@coki2: erk..erk..sape???:P

@aqimie:haha..aku rasa hg ja tengok sampai habeh..*terharu*..uh..zink tu mmg spontan dan sangat sweeettt kan..^_^

@meaw:la..itik tu kan aku tunjuk ada joh..mna leh pi tangkap..haahaha

syahirooAhmad said...

aku pun tetipu.. masak tanpa api? gila pe.. asal tak cakap masak guna seterika je!

RuSyDi said...

hahaha...budak2 ni maen masak2 rupa nyer...

amranaiman said...

sedapnye haha :D

khairul akmal azman said...

meh semangkuk siput..
cam sedap jew.

Saiazuan said...

tak gemar mkn siput.. ;p

teha said...

bdk2 tu mmg somel laa :)

ctk said...

hahhaa...comey je dorg neh...teringt zaman budk2..hahaha

liya alia said...

huhu.. main masak masak.. dah lama cek tak main masak masak. haha

ILA HonEyBuNNy said...

hehe....lau xmsak guna api gane la nak masak kan....saboor je lah...hehe

syahirooAhmad said...

waaa tadi kat opis aku tak sempat nak view video nih.. kene block. lani aku dah tengok. hahahahha.. aku suke suara budak perempuan tu.. macam ikot skrip jep!

suara cik bulan skema habis~

cik bulan said...

syahirooo:hello..pekak ka apa..ahaha..skema ka tu??..=.=''..adik aku mmg..dia suka tgk katun..depa kan ckp skema..ahaha..lakonan pon mau skema arh..ahahaha..spontan taw tu..mana ada aku paksa diowang blakun..heh..ahaha

ekabukanmakcikkau. said...

hamboihhh kau speakingg london yahhh dah lah malas hupdate . ceh

wan azie said...

blh buat juadah buka puasa taun dpn ni.....




muaaahhahhhaaa....

~Nana 귀여운~ said...

jadah apa tuh, kasi kucing makan pon beliau xnak..hahahahahhaah :D

Wanita2u said...

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

EnciK AxixOu said...

neh kes dera neh...haha

٠BerokBand٠ said...

sedap tak?

share