Monday, 31 October 2011

hantu di U**

Salamat pok..mabuhai po kayo..

Ok..ni mai mood nak bercerita nih..pakat2 mai duduk bersila depan ni cepat..haha

Nak cerita pasal benda2 misterious2 sikit harini. Hari tu ade buat novel anak patung tu kan. Tapi sambungan part3 xde lagi.. Sebab sangat seram..sampai takut nak tulis..hehehe..#OSE..

Ni terjadi masa aku sem2 kat U**. Jadual sem ni memang nak bagi student lembik woh. Start pagi sampai pukul 7..selalu last klas tu klas BI la..makan pon sadis je..dapat sisa2 je kat kafe tu..T-T..masa tu dah pukul 7 lebih, lepas kami tunggu makanan siap, kami balik la melalui jambatan . Macam biase la. Biase la org pompan, mane nak senyap. Jalan sambil sembang gelak kukikuki..Kawan aku yg sorg tu jalan depan sikit. Jadi aku ngan A(bkn nme sbnar) sembang lagi dengan rancaknya. Tapi kami memang xsedar masa tu dah maghrib sebab cuaca cerah lagi. Macam baru pukul 6 ptg.
scary
Sedap2 sembang tetiba ada suara garau lelaki cakap something kat aku..macam panggil2 aku la. Then aku toleh kepala kat belakang..aik..xde sape pon..kalo nak kata orang lalu xmungkin sebab masa tu kitorang dah ade kat tengah2 jambatan..tapi mulut aku nih lagi laju dari otak aku. So, aku tego terus. aku kata kat atie..''eh..hg dengaq dak ada suara budak laki cakap bla..bla..bla..*xingat dah apa suara tu ckp*''

tetiba ja sedang kami terdiam, suara tu mai lagi ikut kami. kali ni betul2 dia ada sebelah telinga dok pekik..tapi yang hairannya aku ngan Si A ja dengaq..aku kata..''wei..hg dengaq ka?''..A ngan muka pucatnya mengangguk..apa lagi..jalan cam kilat la balik..lama jugakla suara tu ikut kitorang sampai aku ngan A baca doa pendinding baru hilang suara tu..

kawan aku yang kat depan tu terkulat2 tengok kitorang memecut..sebab dia tak dengar..pastu pikir2 balik..bila tengok jam..patut la..fuhh..trauma aku ..

sejak tu kalau balik kelas lmbat time maghrib..memang aku ngan A akan automatik diam..pengalaman itu guru terbaikkkkk woh..*bulu tengkok i dah naik bila menaip entri nih..=..=''

29 comments:

onie said...

ang dan tanya nama dia dak?haha :P

cik aisha said...

seram pulak membaca ntry ney....

Fikri said...

Haa.. pengajaran tu. waktu magrib la benda 2 berkeliaran. so, jgn la duk bergurau senda ketawa riang time 2. hehe.

Lyndaz said...

sempoi!
hahaha
naseb tak pengsan yer..
kalo x..haru la jawabnya! XD

Tea said...

Sebenarnya mereka yg takut pd kita.. Jd jgn takut :)

nub said...

jmbatan nak balik mana? kmr?

EmpayarUtama said...

Perasaan je tu. Cuba bukak locker baju selak-selak kat situ, kalau ada haaaa bukan perasaan :)

cacamarba said...

dia tegoq la..jgn duk sembang deraih sgt time magrib.nsib baik dia x bg penampaq jepun ja.kalo dak,mest demam 40 derjah solsius..haha

ghost writer said...

hantu pun ada datang sini kan...

:)

sleeping_maniac90 said...

sapekah lelaki tuh????
blu roma ak pun nk meremang hahahaa

aleen aiden said...

wuuu ini bley tahan ngeri gak ni..hu3

Cikgu Jaja™ said...

saja ja dia nk menyakat hang. hang lari2 kan dia pakat dok ketawakan hang tau dak..hahahaha

khairul said...

jangan pandang belakang congkak

iszieylyanziy said...

seram seram...seb bek dgr suara je,,klu tunjuk mukaa,,uish,,mintak jauh

Edy Fee said...

tak oenah lak dengar hantu upm,
hehehe hurmmm lain kali jaga adab sikit..hehehe tm,bah2 magrib2

^ Jehan in the house ^ said...

aku pun meremang jgk baca..

Si qusowt said...

hihihi..2 la akibatnye xperasa dah maghrib...

bloghok said...

aku rasa ko pun salah satu hannnnnnnnnnnnnnnnnnn.....haha

Saiazuan said...

huhu bnyk gak kisah2 antu yg aku dah lalui.. tp malas nak bercerita.. hahahaha xD

izzahdegreat said...

ish2..menakutkan, hantu lelaki tu dik...hati2 hehe

Ujie said...

saya pun ex-upm serdang..
jambatan kat mana?

btw..waktu maghrib mmg waktu jin syaitan mula keluar. alam mereka terbalik dgn kita. tu psl org tua tak kasi keluar maghrib.

IkhAnif said...

hantu lelaki..??..dia berkenan kut...hasudah...>_<

cik bulan said...

yang pasti jambatan ni yang terpilih jeeewww boleh lalu..kah3...

Ujie said...

cik bulan: akak BBA dulu.
sorry balas kat sini, takleh tulis kat s/box tu lah.

afzalsukasuki said...

time tu mel tak dgaq mp3 kan?kan?

teratai said...

biasalah waktu maghrib memanglah 'depa' paling banyak keluaq sbb tu kita patut duduk kat rumah je!

cik bulan said...

teratai:nk wat camne kelas hbis lambat..bukan sengaja!

iMBobo said...

kita yg menaip mesti rasa lain mcm kan? aku paham tu haha..

ctk said...

waaaa..takotnyerr..arap2 xder klas mlm..huhu

share