Saturday, 26 November 2011

nak main pon hati-hati r der~

macam xcaye dah seminggu lebih kan aku xhapdate..ni hapdate panjang punya...pasni xdak dah kot hapdate..sibuk test bagai..=.=''..T,T..enjoy lah na..:D..

Asslamualaikum semua..Petang2 yang cerah lagi tenang ni mengingatkan aku pada satu kejadian masa sem2 kat unibesiti dolu2..ahahak..macam le lama sangat..padahal baru jep..uh..

Ni kisah apabila budak-budak kampung mula berjoging lane yang tak biasa diorang gunakan..ala..macam poem masa skolah menengah tu..the road not taken..dan kitoranglah yang men''taken''  the road not taken tu..hahaha..cam bangla ayat aku an..aku tahu tu..kah3x..

kami bertiga dengan identiti si A, B ,C(aku)..woh..kami dengan jakunnya sampai satu kawasan lapang..sangaaaaaaaaaaaaat besar..so, kitorang decide nak lintas jela lalu tengah2 padang tu..kata nak joging, tapi malas nak ikut jalan raya yang ber tar tu..malas katanya..ni la orang pompan..tak nak gemok..tapi eksersais sangat penyigan (aka malas)..

Seperti yang korang sedia maklong, UPM ni sangatlah cantik kehijauan pepokok dia..kalo boleh setiap inci berjoging tu nak snap pic..heh..tak kisahla..sebab kitowang bertiga perempuan sejati..ahaha..

Then, masa kitorang cross tu, kitorang nampak dekat2 kitowang ni ada papan bentuk bullseye ada tulisan 100 plus atas tu..acewah..kitowang pon ingatkan situ tempat lumba lari ke , tempat main sorok2 ataupon macam tempat hentian orang2 yang penat berjoging ke nak dapat air 100 plus..ahh..nyamannye rasa kalo time tu mmg ada betul2 orang sua bagi aku air 100 plus..ahaha..

then apa lagi..posing kiri kanan, golek2..siap nak cadang baring2 tengah padang lagik..sampaila satu ketika kitorang dengar bunyi..gedebuk..tanjat boboy....pastu si A kata..uh..buah jatuh ke..then..kitorang rilek lagi..lepak2 tangkap gambar sembang-sembang hal negara, pasal anatomy, pasaipa hidung berbulu dan macam2 lagi la yang berkaitan dengan kehidupan seharian kita sebagai manusia nih...

pastu aku rasa semacam..aik dengar bunyi dua ketul plak jatuh..gedebuk..gedebuk..yang tragiknye..lalu betul2 atas kepala aku wohhhhhhh..sipi-sipiiii je derr...selamat tak kena..mau aku mati situ..then aku gi la ikut mende tu..sebab rumput panjang and benda tu sangaaaaaaat laju..then kowang tahu tak ape???rupa-rupanya benda alah tu BOLA GOLFFFF..uh..pastu masing2 menjerit2 pegang kepala lari tepi jalan balik..serious suasana macam kena serang zaman jepun dulu..pastu terjerit2 ''ah..aku tak kawin lagi'', ''aku teringin nak baby kembar''..''aku nak makan buduuuu''..--->ok..tu aku tipu..:P..kitorang menjerit woi cepat2..gile kau nak jerit marilah berlambat-lambatan..biar lambat asalkan kepala berlubang..ahahaha..dah sah kau ade penyakit torticollis...dahla diowang aim dari jauh..mengikut perkiraan acceleration dan velocity bola tu mmg cukup untuk buat otak kau bersepah..TT^TT.. dan yang aku lemah sangat nih, time turun awal2 tadik laju la sebab macam bukit sikit dia menurun..ko boleh bayang suasana kecoh mendaki ke jalan yang benar pegang kepala dan mulut kau bising sambil rumput yang panjang sekat kaki kau macam bile kau jalan tu rasa macam apesal aku jalan macam kura2..padahal dah lari pecut kalahkan tapir..

ahaha..si B ada msalah muatan berat..jadi beliau agak lmbat..kitorang tunggu r kat tepi jalan bertar tu..then..jeng jeng jeng..kami nampak ada pacik pakai baju hitam nun jauh di kawasan atas turun laju2 ke arah kami...aku gelabah dah tangan berpeluh..kalo kena tindakan disiplin tangkap gmba tgah padang golf acane??ahahaha..apesal xde signboard tu padang golf..nyot nyet arh..*acece..

pacik tu memang muka marah arh..tapi kitowang lari mmg macam pelarian ok..yang lawak tu..kepala automatik keras tiga2 org..jalan laju2 buat dek ke depan (pura-pura tak bersalah dan tak de ape yang berlaku)....pastu sigong2 orang sebelah dengan suara cemas..wei,.kau tgk agh pacik tu ikut kita tak lagi...
bajet muka aku macam ni punya cute masa lari2 dari pacik hitam..=D
last2 aku yang tengok..fuh..pacik dah tak de..tapi dem!!..dia naik atas balik ambil moto!!..ahahahaha..cilake tol...ko bayang a acane kami bertiga...gilooos takut..nak ter teer semua la time tu..macam 2 spekulasi kitowang buat..ahaha..tanak cite ah spekulasi tu sangat memalukan..ahahaha..:P..tapi salah satunya pacik tu ajak kawin..OMO..OMO..otoke oppa?ahjumma?unni???

Lastly kami bertiga hidup happily ever after.......................

pacik hitam masih mnjadi misteri...

selepas kitowang lari pecut dengan harapan ditangkap..pacik tu dan motonya hilang tah kemana..dan bila pikior2 balik masa tu kan nak dekat maghrib..hurm//ok bai..@~@
>


>
p/s:tolong doakan aku boleh belajaq n result aku elok..='>

29 comments:

Daddylicious said...

erk ...lain macam jer cerita ni...:)

cik bulan said...

ape yg lain..=='

NEPH said...

tersgt bijak...yg dasyt tu maklong....ngeee

Kuchiki EnnaMoon said...

huuiihh, bahaya betol.. haha

budakampung said...

wooo..cool gila lepak tengah padang golf..hahaha

c'axoera said...

double meaning....msg tak sampai bila cuaca sejuk2 begini :D

Cikgu Jaja™ said...

hahahah..kuat merapu die ni..hahaha..okay aku bg 9.8/10 utk cerita sadis kau nie..hahaha

emy zulaiha said...

study dulu..pastue berdoa insyaAllah berjaya :)

AzatLazat said...

rekaan je nih :P

cacamarba said...

pakcik tu nk tnye je,ada nampak bola golf die yg jatuh dak.hangpa p lari buat apa..lg pon dh nk magrib,tu muka pakcik tu ssh ati.jgn risau..pakcik tu bkn hantu sbb hantu x naik moto..haha

cik bulan said...

azat:hg nih..betoi la weh..:/..sampai ati hg xcaya..:'(

cik bulan said...

cacamarba:sapa kata tu hantu?hahahaha...pacik tu dia pi celah lain..sbb tu xnmpak..saja ayat bwh tu buat kontrobesi..:P..wekkkkkkkkk

afzalsukasuki said...

si B muatan berat?sungguh mulutmu macam longkang la dik!hahaha :D apalagi main2 sambut bola golf la.kahkahkah

p/s : kutip2 bola golf then jual balik.masyuukk!!

EmpayarUtama said...

Pening palo haku baca nih. Apa pnun selamatlah semuanya yea

Aida Omar said...

haha..giler cool lepak tgh padang golf kot, tak pernah dibuat org. cik bulan lah satu2 nya. :P good luck cik bulan.

cik bulan said...

afzal:haha..bukan org ckp..si B yg ckp sendiri..ahahaha..:P

err...kutip?satgi kang pacik koko , cekelat , kelabu pa dok kejaq plak..==''..ahahaha

@empayar:ekau jago anak ekau sudah la eh..ajajajaja,.:P

@aida: mmg gudlak sgtlah kan ..=_=''..selamat xberlobang kpalo eden..muahahaha

bloghok said...

amin..

ascil.punye.lah said...

huiishhhh misteri sungguh pakcik hitam tuh.

eh,dia pecut moto nak pi solat mghrib lah.hahah.

Teacher Basariah said...

lawak betoila cik bulan ni..pediuh perut cikgu tahan gelak..huhu

cik bulan said...

teacher:pediuh???HAHAHAH..:P..bende tu..kekekeke

Arfazilah Abka said...

~cik bulan:
ni pengalaman best2 ni...hihi

niesa said...

cam bangla ayat.hahahha gelak guling2...nasib lepak kat padang golf kalau lapangan terbang acene....

caliph shuriken said...

nsib baik bola golf tu tersasar.. klau kena tepat, ayoo appaaa :p

cik bulan said...

niesa:kalo kat lpgn terbang tu mmg manusia tu jalan pakai lutut..=='

caliph:ko jgn...jadi albet einstein aku kang klo kena kpale tuh..haha..(sbb ade ekstra otak..:P..)

nini said...

ahahaha...cam taw je kat area mana...kat hostel tu eh...kat banyak kebun tu kan..haha

Jerr said...

hahha . lawak gak .

sleeping_maniac90 said...

nsb kepala ko x blobang..
kang betmbah sengal ko nih.. hak3..

amranaiman said...

saya la empunya bola golf :)

Ira Nira said...

p'cik hitam bikin kontrovesi heeee

share