Tuesday, 17 January 2012

akhirnya..aku ..



*sapu2 sawang*

ahhhhh,,seyes rindu kat blog nih...*cium2 kiri kanan...muah..muah..

kalo la blog ni hidup..aku dah wat mcm atas ni..aww..aww...kena tuka nme jADIK encik bulan lah camni..hahahaha..:D
gamba atas tu sebenarnye caption dia camni:  
‎"Berdua denganmu yang sudah halal bagiku, pasti lebih baik." (ok..boleh stop berangan..                              ..hahahaha)

errr...lama xmenulis..dekat sebulan kot?so..maaflah andai kata2 ku ini tidak bertepatan dengan standard piawaian anda..ha la..dok tengah cari pace ni..sabaq sat..pastu nanti dok tulih gu biasa aaaa..hewhewhew..

nak cerita pa pon tataw..tapi aku cerita smalam lah naik train balik penang..paper last mmg dahla subjek berat..paper killer sungguh..dah mmg aku rasa kena telan pain killer baca nota2 subjek tu..tebai seyh..T.T..sanggup oo xmakan smata2 nk habiskan baca nota..sampai nk keluar g toilet pon rasa membazir masa!..seriously..

pastu..aku pon berkata kpd rumetku..xpa..lenkali aku tolong dia beli pempes tena value nah..:D..baikkan i~..*sambil menghayunkan selendang ke kiri dan ke kanan~

lepas je exam ptg tu..tnpa secubit makanan mahupun rehatan..terus aku bergegas nk cabut..(dok kolej rasa mcm mayat hidup kot...hidup xdak life!..hadap nota ja reja..seyes ..tacink..hahahaha)

xmau lah cita pasai macik korek hidung ngan bsungguh tgah jalan tu..riak muka dia ..pergh..nikmat seyh!..mulut herot2(senget2) kot..haha..dahla tengah2 lautan orang ramai..dia bajet tak de orang nampak kot..yeyek..kenapa aku yg terpilih melihat benda tu..kenapaaaaaaaaa???!!!..yg tu xpe lagi..part dia jentik *bijih timah* tu lagilah..muka inesen siottttttt..pastu aku tobat xmau pegang eskalator tu sbb macik tu pegang lepas dia..erk...erk..==''..

tapi sebenarnya aku nak cita masa aku sampai2 keluar dari train pkui 630 pagi pagi tadik..sayunya rasa..angin pagi menderu datang..kicauan burung2 bertebangan keluar mencari rezeki bukan suzuki..bau harum laut menusuk rongga2 hidungku yg mancung ini..ah..terasa seperti berada di kampung ..

madah pujangga stop sat..masuk bahasa penang aku..haha..

hampa taw dak rasa dia camna..masa tengah tarik2 luggage tu..hampa nampak orang ramai larik beramai2 lepas barrier gate tu macam hampa lepas lembu petang2??seyes cuak beb..
let the race begin...(aku yg kanan sekali tu..style an..)

aku pon dengan blurr2 ngantok2 ni ha...tak dak tengok kiri kanan dah..aku lari ikut aliran semasa..dem!..xdak duit plak..beratur la tukaq duit..pastu dok wat drama duit nk jatuh golek2..mmg segaja kan?.aku benci kau seposen!

luggage aku ni satu hal..kalo lari ngan dia ni..mmg suka memberontak..tulah..majok agaknye stahun skali je aku guna dia..gedik nak mampoih..time genting2 aku nak kejaq feri ni lah dia nak tergolek sana tergolek sini..buat malu ja..dahla aku lari pecut kot..hodoh..tapi sbb aku yg lari..dia jadik lawa lah kan..tgk org ah..:D..hahahahaha...

sesampai ja kat pulau...rasa mcm nk cium tanah baq ang...rinduuuuuuuuuuuu sgt nih..(aku mmg suka buat teghok pon..haha)..pastu nak dijadikan cerita..aku rasa loghat utara ni sangat sedap didengaq..^_^..

mula2 tu kejutan budaya la..selalu kalo kat kl sana nuh aku cakap ja utara..tapi dibalas kl..tapi sini aku dok wat muka tekejut beruk makye bila macik tu reply utara balik kat aku...hodoh kan perangai..hahaha..

kalo kat kl orang akan tanya..''u nak cari toilet ke?''

sini tak dak aih..pacik tu tegoq aku lagu ni..

''nak cari pancoq ka dik..dia tu pi mana tah ..xbukak lagi ni..tunggu na''

yela..usus aku nk pecah dah ni..dok buat toilet kunci2 bagai..padahal yg pgg kunci tu sbnaqnya dok ada ja spnjg masa depan tuu..dok tido..serious aku rasa macam nk tekap kepala dia dengan bantal yg dia tidoq tu..kalo perut aku naik batu karang ka stalakit ka stalagmit ka..sapa nk jwb..:@..

tapi part yg paling sadis..sampai dekat umah aku..ada bangunan banglo baru bina..dah siap 3 ke 4 unit..then aku spontan berkata..eeh ayah..lama sangat ka cek xbalik rumah..dulu tak dak pon tapak nak bina ka hapa..tup2 dah siap 4bijik rumah!..seyes aku rasa mcm baru balik dari oversea....

adik2 aku pulak..masing2 dah tinggi..membesar dengan besarnye..:')..seyes aku rindu..balik2 ja depa dari sekolah..mmg drama hampa taw..adik aku tu baru masuk darjah satu..dia lari dari pintu..aku plak baru lpas solat zohor, dengan telekung masih dipakai..larri nih dua2 sampai ruang tamu peluk2 bagai..uh..sangat comelll.;:'>

(sapa berani kata xcomei..meh aku nk luku pala ngan merton..:PPPPPPPPPPPP)

>

>
p/s: ehek2..sorry la lma xmnulis..aku seniri pon rase pelik..hahaha..nk wat camne..student berjaya lah katekan..study nk last menet...hahaha..hamek kau....>.<''..cikgu jaja ah soh hapdate..ngeh3x..xpa nk cikgu..nnt saye blnje makan coki2 doploh sen mau?lalalala~..:>

25 comments:

Tea said...

Kire kakak kesayangan la niii.. Nanti lepas kawen lg berat nak balik rumah no..

cik bulan said...

tea:haha..nmpaknya rumah kne beli dekat ngan umah mak la cenggini..ahahahahahaha...:D

hassy chan said...

hahahaha....
ak nyer paper akhir pun killerr..
subjek imuno.. oh skenyewwwww T_T

aQimie Ceplos said...

oo pancoq tu toilet rupenye..
haha. klakar :)
selamat bercuti

budakijaupendek said...

Hamboi..
4 tahun tak jejak kg ea ?
haha

cacamarba said...

aku dgn beraniny kata x comey..nk bt lagu mana..haha..eh..aku mcm tau ja situasi tmpt hang ni.adakah balik pulau?

cik bulan said...

caca:xtaw..xtaw..hahaha..:P

Azekzk said...

mesti seronokkan paper last dah hbs.

Azie Azman said...

haha..azie pun suka pegi toilet ni..
kalau kua jalan-jalan kejap kejap nak g toilet.kejap-kejap toilet..
cikgu masa sekolah dulu penah kata, lainkali awak pakai pempes la ek? haha!

Aida Omar said...

erk..kalau kata tak comey boleh? lalala~

Salina said...

salam perkenalan, lawok sgt aihh duk baco cito hangpa ni..nk tergelok ceq..

Bobo said...

xcomel :P HAHAHA

cik bulan said...

*bobo gendut*

nenenenenene..:P

syamilsynz said...

exam dah abis, tapi kita masih perlu berusaha berdoa dan tawakal.

ekabukanmakcikkau. said...

takkan pernah terjadi dalam hidup aku skip makan semata-mata utk baca nota . takkan pernah ! cewahhhh

Teenager Housemaid said...

ngehehe...
comel..:p
nak coki2 jugak boleh?

❤ eyeme ❤ said...

semoga dapat result yg baik!!! :D

yad'z said...

hahaha... macam2 rase bace entry nieh.. =)

hazz death said...

hoho.. tapi kan satu persoalan jak yang muncul dalam kepala ni.. err.. pa jadi dgn taik hidung macik tu ea?.. XD hehehe

-Incek Fik- said...

Gambar kat atas tu sweet bila main cubit-cubit pipi.. itu pon kalau sudah sah dan HALAL bergelar suami isteri hehee ^^

Fikri said...

Oit.. pjg entry. Xlarat nk baca. Nt2 la noo ak bc. Haha.

cik bulan said...

incek fik: betoi2..(yg aku blushing ni pehal..hahaha)


fikri: arghhhhhhhh..hg ni mmg..-.-..::bulan is in emo mood::

Ik Hanif said...

sweet gle gambo akat atas tuh ditambah dengan ayatx2 yang suwitx2 gile..perghh..bak pipi sikit nak try jugak

cik bulan said...

ik:nk try pi kawin cpt..pastu try ah kat bini hg..:P..xpon amek pipi nenek hg pon boleeeeeeeeeeeh,,:P

CTK said...

mesti seronok2 sgt2 dpt balikumah kan..hehehe

share