Monday, 6 February 2012

Cinta sampai ke syurga-part 3-

PART 2

Dipegang erat bahuku...sambil muka macam sembelit mkn pasemboq..

kepalanya menggeleng..Ani..Ani..kau nak tahu ...................sebenarnya.........


Air mataku bergenang! sungguh aku tidak dapat menahannya lagi!..abang...kau kejam .kenapa kau perlu beritahu aku pada saat dan ketika ini..

saat aku dah mula melupakan kisah tersebut.. ceitanya begini..(flashback)


‘’Ani...aku bersyukuuur sangat hg tak terima anak datin tu’’..

‘’aik..buang tebiat pa hang ni along?sihat dak..’’
(ketawa along berderai pecah lagi..)

‘’gelak ja xabeh2...xmau cakap xpa..orang nk gi tempat lain ni’’

Tanganku ditarik..’’sabar la jap  ..meh ni nk citer..hang taw dak rupa bakal laki hang tu camna..ala..anak si datin tu lah..’’..muka abang merah lagik...tahan ketawa

‘’aiii..hensem sgt ka long smpi cmni sekali along berbahagia nih?'' muka aku dah naik nyampah tengok. Benci bila rasa termangu-mangu ni.Tanya tak mau jawab pulak.Ketawa tak habis-habis. Ni yang rasa nak penampaq muka dia pakai ketiak ayah aku ni..hahaha..

‘’klo hg nk taw..anak datin tu dahla gemok..pendek lak tu..mmg xsesuai dengan hang yang tinggi ngan putih ni weii..haha..along tgk tadi pon mcm xnk caye jek...xde gaye anak datin langsung...kui3’..

''la..tu je?'' mukaku poyo tahap gaban.

uh..air mataku bergenang sebab tengah tahan ketawa. Abang aku punya beria-ia cerita macam lawak sangat aku boleh pulak buat muka-mintak-penampo.. hahaha..mesti along malu tahap babun jongang. he he he he.Nak nganjing aku sangat.lalala~


Ku sangkakan panas hingga ke ptg...rupanya hujan di tengah hari..sebab tu aku tak pernah tengok ramalan kaji cuaca. sebab nanti jadi macam peribahasa ni..hummm..(ok.xde motip)

Bukan sahaja aku di aim datin tersebut..kini giliran adikku, noni..haha..noni pulak nak dijodohkan dengan anak bongsunya..woi2..noni tu baru 17..anak bongsu dia t upon baru 18..=.=’’..ape kes datin ni..dah mmg berkenan dengan family aku ke..*sigh...

Even noni balik sekolah dengan laju-laju tahap sinaran air hujan..tetap datin tu sempat jerit-jerit tegur..hah..noni ape lagi..buat deekkkkk je lah..kang tak pasal-pasal dapat rombongan meminang kang kalo layan datin tu lelebih..OMG..OMG...

noni senang je dia cakap. ''tak nak aku lang . Kang jadi macam bapak dia. Kawin 3 .Bini kat rumah alone. Tak mau aku. Benda ni keturunan tahu alang..Tak caya hang try test kawin ngan anak dia tengok''. noni gelak keji. 

aiiiiiiiiiiii...korek hidung ngan garpu mau?.tak baik cakap camtu..haishh..

***

mama pon dah makin berhati-hati keluar rumah.Kalau boleh tak nak terserempak dengan datin. Kalau tidak habis la semua anak dara dia ni jadi sasaran.huhuhu..ni sebab si Ana ah ni hasut ma..ahaha..budak tu memang pandai psiko.yes.yes.gudgurl.

Apa yang Noni cakap kepada ma..aku tak tahu . sik lalek

***


‘’Hello ani..boleh la..boleh la..’’ Julia merengek. Tangannya masih menggenggam erat tangan aku

‘’Yela..yela..aku tolong..ish..ape la ..cari la orang lain yang lagi caaaantik dari aku ko ni pon.. Nanti buat slack ja atas pelamin tu pengapit tak cantik..’’

Pipiku dicubit kuat..sambil ditolaknya mukaku ke kiri dan ke kanan.’’eh aniku saying.. kalau ko ni tak cantik..xde mende nye aku nak amek ko ko tahu,,lgpon baguslah.mana boleh pengapit lebih dari pengantin kan..hahaha..wekk..’’

‘’ju!!..jahat..hahaha’’ hamek kau bantal ni aku baling..

Ju ni mmg kawan baik aku..huhuhaha..dah jodoh la budak pramatang ni kawin dulu..nak wat acane. Tapi buat sederhana jek. Yela kat kawansan perumahan je pon..lagipon budak ni sama umo ngan aku .Tak habis belajar pon lagi. Tapi bakaaaaal suami dia tu nk fly pergi oversea sudah kan. Nun jauh di mesir sana nuh..So parents diorang ni memang dah merestui sampai habis.#untunglah kan (ingat twitter ape main hashtag.haha.)

Hum..aku bile lagi..akakakaka..(hormone tak stabil seketika..=P..)
***

Aiyee..kalutnya..apa ni..aku pon naik botak..dari bukan aku yang nak kawin aku pon terasa bahang nak kawin ni..teman si ju ke hulu ke hilir nak beli barang kawin. Tak bes katanya shopping dengan orang laki..uh tell me..memang lah tak..hahaha.. sebab kalau Tanya..’’you..ok tak barang ni, u ok tak baju ni’’..dia akan reply ‘’uhm...ok la..’’ ataupon yang paling worse..he just nodded..

Aku pon rasa nak baling kasut kalau keluar dengan laki camni..hahahaha...nasib kau la Ju bakal laki kau cenggitu..hehehe..dalam mengeluh pon ko sayang jugak mamat tu.. Baguslah dia tu bukan reti sangat nak mengayat ni.. Tapi dia pandai la ayat si Ju jojeng ni..kalau tak takkanlah sangkut kan. Aku pon prefer laki yang kayu ni..haha..tak de la sakit hati sangat macam dengan mat-mat bunga tahi ayam yang mulut kemain manis macam kena kencing manis!..

Eh..emo..haha..

Sebab teringat kisah si sofia pulak..kesian kawanku itu..lagi seminggu nak kawin..tunang dia putuskan hubungan.GILA B...




>




>
bersambung

13 comments:

onie said...

arghhhhhhh,ada part lak...malam kang aku baca la previous story ....

Wawa.Wafiyyah said...

sah tak tido!..haha

Atteya_Azmi said...

cepat skit wat smbungan..:)

syafiqakarim said...

ok.nak mula hayati.dengar tajuk pun da seram.hahaha

hassy chan said...

kahkahkah pendek..
wei cian kt sofea..
pergh jht nye laki..

Mohd Izzar said...

trend skg ke? hahah

Fikri said...

Weh.. ni smpai part bpa bru nk abis ni? haha..

Serunai said...

Salam... nice story

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

eh, sambung lg? adeh~

alif haris said...

haha hardcore kau korek idong ngn garpu.. style !

cacamarba said...

we want more...we want more.. <-- sambil hempas2 kerusi opis aku.

Princess Nusy said...

blink2 mata bace kat screen..hehe ^^

CTK said...

kasi terajang sama itu bekas tunang sofia..huhuhu

share