Saturday, 18 February 2012

Cinta sampai ke syurga-part 6-

‘’Alif melutut..wei please la haris..aku nak nombor dia please la please..’’

‘’Kau ni ape de hal? Meroyan sangat aku Nampak ni.. haiyooo~ ‘’

‘’aku tak tahu nak ungkap macam mana..Ni lah rasanya fes time aku jatuh cinta..serious ni dude! Tolongla aku..pleassshh~’’  walaupon alif terasa agak gay terpaksa merayu sebegitu..tp apa dia kesah. Nanti aku dapat nombor line clear ah..ha ha ha

‘’kedepak’’ surat khabar ditangan haris dihempas dengan jayanya ke atas bandar2 rambut yg dihuni kutu-kutu halus di atas kepala Alif..

*%&*(^ suatu bahasa yang tidak dapat difahami manusia kedengaran di celah-celah ruang rambut Alif..

’’hotak kau..pantang Nampak pompuan cun sikit..tu haritu tergila-gilakan neelofa. Katanya cinta sejati la hapa la. Pastu Nampak Suzana tulah cinta pandang pertama kau..eeh hidung kau ni mmg dah belang tahap berapa aku tataw.heh.

Jauh dalam lubuk hati Haris.Jika perempuan lain yang diminta Alif , mungkin lancar sahaja dia menolong.Tapi Ani? Oh tidak sama sekali.. Ani perempuan yang sangat baik.Menjaga segala tingkah laku dan pertuturannya walaupon aku tahu dia tu loqlaq jugak orangnya . Tapi dengan bini aku jelah. Nama pon kawan baik kan..

‘’aku da berubah Haris’’ sayu sahaja suara Alif. Taktik tahu ni.taktik!.haha!

Harisà*poker face* ok aku nak sambung buat keje. Nanti tak siap pulak keje ni.Due date lusa nih.
Haris jalan menonong sahaja meninggalkan Alif terpinga-pinga .

Bayangan=muka keldai di muka Alif..heeeehooookk heeehoook
Alif tekad! Kalau tak dapat aku pergi terjun KB mall..mencik! mencik!
---
Pagi yang cerah..terasa bahagia..mood aku ni tetiba sahaja gembira semacam..urat gembira aku ni macam kena geletek...hik hik .(gelak gedik) ..Usai solat subuh..selalunya aku akan tidur..tetapi harini macam lain..ye..lain..
sudikah kau?
‘’Awal bangun ma?’’ ujar alif sambil tangannya laju menyambar karipap di atas meja..

‘’eleleleh anak ma ni..ma ke kamu yang bangun awal ni..kenape happy je ni..takut plak ma tengok.macam kena rasuk je..senyum sensorang..eee..takut eh ma ‘’..Ma membuat gaya meremang bulu tengkuk badan geli-geli.

‘’yela yela..nak bahagia pon xboleh .Ape pon xboleh.Ape pon xboleh. .Ehm..ada kerja tak nak Lep tolong? Ma macam nak pergi mesyuarat je.Baju lelawa kebabom nih?’’

‘’ya..thank god you mention about that. Ni kak Som cuti. So, ma dah prepare makanan ni . Then can you please sidai baju kat ampaian luar? Boleh kan?’’

‘’ya..sure’’..jawab Alif sambil senyum-senyum gatal.

---

‘’Lalalala..sidai lah baju ..lalalalala..sidai lah baju..’’

‘’ohmai..bapuk MANA hala menyanyi pepagi buta ni..tak dak sivik betoi..Kalau sedap tak pa la..Ni macam lembu nak beranak ja bunyi’’pffftttt

Telinga Arif dapat menangkap sesuatu yang kurang enak singgah di corong2 cochlea telinganya. Walaupon 2 minggu tak korek ..Masih kedengaran suara menusuk kalbu itu.

‘’ehem2..kalau suara hang tu SEDAP SANGAT menyanyi lah aku nak dengar. Jangan ribut taufan dah la ye! Huh... Arif mendengus kasar. Terkinja – kinja jugak Arif. Almaklumlah. Tembok rumah anak dato’. Mana main rendah2..haha..cinabeng punya pompuan..tapi aku tak tahu la dari rumah mana datang bunyi nih..
Ha..ada tangga..

Arif gigih memanjat.. ha..aku Nampak dah tuala pink atas kepala tu.budak tu tengah sidai baju jugak.eceh pakai ja tuala pink tapi hati still ganas.kah kah kah..tak rock langsung. Aku saspek budak ni ada kekeliruan identiti.

Kawasan perumahan ni memang.Belakang hadap belakang. So Nampak lah budak rumah belakang ni tengah sidai baju jugak..

‘’hoi monyet! Kau bising apesal.Suka hati aku lah suara aku pon’’

Hai mamat ni..aku dah elok-elok cool down kau kasik aku naik hangen..pantang aku .pantang..

‘’woi gendut.. dahla hitam ada hati nak nyanyi.gigi pon kuning. Tak gosok gigi pagi ka woi’’ amek kau..haha..aku bukan Nampak pon..nampak sipi2 je dari tembok baru rumah orang depan ni..

Alif membau mulutnya dengan otomatik.Dem! macam mana dia taw aku tak gosok gigi..stalk aku apa..ohmai..aku berjiran dengan pervert..mungkin dia ‘’perempuan’’ kurang tulen? Kasar benar suaranya..secara automatic..Alif memeluk tubuhnya.Terasa seperti telah hilang terunanya..

‘’haha..aku tahu ko ni sebenarnya PONDAN kan?’’

‘’wakkkluuuuuuuuuuu..panggil aku pondan..jap kau jap’’..

Ha Ha Ha..masuk dalam rumah..panggil mummy busyuk2 ke..memang dasar pondan.heh..nenenenene..Alif menjelirkan lidahnya ..gaya keanak-anakkan sungguh!

‘’WOI’’

Alif memanjat semula tangga tembok rumahnya.Tidak sempat mengelak. Pangg.. Bola lisut dengaan kelajuan 180km/hour telah kena betoi2 tang dahi Alif yang jendul tu..kuwanghajaqqqq..jerit Alif sekuat hati.
---



>
>

9 comments:

senyumSOYA said...

adei..nak terjun KB MALL jugak la jadi tempatnya... p la terjun KLCC ka dik...hehehehhe~ tinggi sket...

alif haris said...

ok alif haris datag ni... pinjam nama orang tak minta izin ye.. nk kene saman ni hahahaha ;D

lieynanilaz said...

haha...sengal!!

hassy chan said...

kah3 x gosok gigi hahaha..

semutsengal said...

terjun tingkat 38373 bru cool.

Serunai said...

idea baru la ni..hahaha

mirmashi said...

laju nye bola tue . lau terkena sasaran , mmg naya laa tuan punya badan . hik3

iszieylyanziy said...

eee,,busuk busuk,,tak gosok gigi :P

CTK said...

hahahaha...lawak2..mmg cam budk2..hihihi..pdn mke

share