Wednesday, 1 February 2012

Cinta sampai ke syurga-part1-

disclaimer:hak cipta aku nah..ecece..tiada kena mengena antara yang hidup atopon yang meninggal dunia tp ada kena mengena lah jugak sikit.:P..kbai..hahaha


Datin yang kesunyian kerana lakinya sedang bersewonok dengan bini mudanya...au..au..dengan keadaan pada waktu petang hanya dengan mengisi masanya dengan menyiram pokok...eeesssh2...kesian2..*kumelihat tiap2 petang dengan lirikan anak mataku yang bundar ini..kesian..tapi..apakan daya..*tacink~
datin..
Aku hanya mampu bersimpati.Tapi bukan empati.Dan aku bukan juga sekiub pati ayam cap alagappas.harap maklong..

***

''Assalamualaikum...jah..jah..''

suara sayu enak kedengaran di luar rumah..

''Waalaikumsalam...''

Ibuku menjawab dari arah dapur..beliau menuju ke hadapan..tangan dilap kepada kain di peti sejuk..baru lepas membasuh pinggan..anak-anaknya..ah..jangan dikata..sedang sedap menternak lemak diruang tamu..melintang terbongkang woh..tengok cerita pagi2 ni..apa lagi kalo bukan cerita pingu dan posmen pat kegemaran mereka..heh. . 

Posing kami mengalahkan model baju renang muslimah..hahaha...macam2 gaya..kuak lentang..rama2 mahupon kupu2..masing2 berbakat tahap babun...hahaha..

lemak itu berharga
Ibu menuju kehadapan sambil matanya menjeling ke arah kami bertiga..anak dara laq (macam ulaq..haha..ye la..pagi2 berlingkaq reramai depan tibi..teheeeeee~..hahaha) ibuku mendengus kasar..lalu..kami pon dengan pantas berlari meninggalkan perkarangan tempat lepak tersebut..aigoooo..mecik..mencik~..

''Umur masing-masing sudah di awal duapuluhan. Layan cerita tah pape.Macam retarded je anak-anak aku ni..hahaha.''.Mak jah hanya mampu menggeleng. Sekali sekala masa cuti.Biarlah budak-budak ni.Mak jah tersenyum simpul. Nanti masing-masing pergi jauh. Tinggal lah aku dan lipas dirumah.Mak jah mengeluh pelahan.

***

Aku..si Ani namaku...kerjaku...hanyalah sebagai pengkritik makanan..of kos..kat tempat yg paling femes ooo..iaitu kat umah aku ler..kui2...jikalau masuk waktu malam dan terdapat makanan yang maha banyak. Jangan risau lagi runsing. Selagi perut ini ku kandung. Akan berjasalah ia kepada makanan-makanan di rumahku ini. hehe..

opss..lagi satu. Aku ni merupakan seorang pekebun yang berjaya. Dan aku juga mempunyai bandar aku sendiri di usia yang muda ini. Tapi.......... mak selalu tidak pernah bangga akan pencapaian aku ni..hummmm..

***

berbalik semula kepada cerita datin tadi...

akak aku dah larik g toilet..sembelit kuat katanya...haha..padan muka..yang adik aku plak dah larik naik atas...kucen mati..(tetiba)..jadi..tinggalllah aku, si Ani...

’’Aish..nyampah..kena buat air..kang aku boh julap gak lam ayaq datin ni..kacau daun toi nak rilek-rilek..grrr’’..aku bermonolog dalaman..

Ah..lantaklah seluaq tido shin shan pon..bukan datin tu bakal mak mentua aku pon kan..kan..kan (efek bergema)

Dengan berhati-hati..ku membawa air itu dengan berhati-hati ..Cuma tak naik titi je ..gile ape ada titi dalam umah..ingat umah aku ni umah menteri besau brunei ke..hahaha..

***

Then..lepas kejadian datin tu datang rumah...aku..telah pulang ke unibesiti kesayangan ku..

‘’kringgg..kringggg’’

Henpon cap ayam ku berbunyi..
Aik..mama kol...

Tuuuuuuuuuuuuuut..(telefon dimatikan)..air mata remajaku jatuh...lututku terasa lemah!..hanya tuhan sahaja yang tahu perasaan ku pada saat dan ketika itu..terkejut derr..terkejut gua cakap lu..

Ape kes buang tebiat lah si datin tu dah berkenan pulak kat aku..nak buat menantu katanya..mama siap Tanya lagi..boleh tak datin tu dah nak hantar rombong meminang dah kat rumah..ko jangan buat main oooooooooooooi..aku baru doploh tahun..’’ujar ani dalam hati’’..

Ditolehnya ke kiri..air mata berderai..belum pernah beliau terfikir untuk menjadi bini orang pada usia yang tersangat muda..dem!..rumet kesayangan ku..menjadi tempat ku meluahkan keresahan..kegelisahan yang datang tanpa diduga...

Dengan sepantas kilat..ku member respon kepaada mama..

‘’mama..im NOT willing to get married with that datin’s son..euwwwwwww..’’

yaaaaaaa chukullaeeeeee????!!!!

Tapi dalam hati...aish..tah ke hensem ape anak datin tu en..tapi gila pa..macam psiko ja nak bagi kawin awal2 sangat ni...im not ready..(acece). Kalau dah kenal tak pe lah kot....ni..tengok rupa pon tak pernah..humm

''but ma..on my second thought....''

-bersambung-


>


>

17 comments:

kocix! said...

sampai syurgaa~~

hassy chan said...

hehe..
ke pasl ko nih???
wat solat istikharah la wei...

Encik JI said...

kisah benar ka??? haha

senyumSOYA said...

ehem3~ ada can jadi menatu datin ni.. ^^" cepat sambung dik!!!

naiemah_ramli said...

btol2 ke ni?
kalau btol trima ja..hihihi :P

cik bulan said...

senyum soya:akak..haha..tangok la dulu cita ni sampai abeh..hahaha...;D

Tea said...

wahh bulan! ko jadi menantu datuk!! wah... aku tunggu kat melodi nanti tengok ko sanding.. ahaks!

Aida Omar said...

tinggal lah aku dan lipas di rumah.. ayat kesukaan. haha.. lol~ sambung pulak xcited tahu.

hazwani yusof said...

mesti kawennn. hahaha . ^^

cik bulan said...

hazwani: wwwwwwweh..=.=''

Cikgu Ma said...

eh,? bersambung pulak...

qamarguyz said...

salam ziarah..
nama pun sampai syurga..
pasti jadi kan citer cinta ni..
hepi ending! ;0

tomatokering :) said...

ehemmmmmmmmmmmmmmmmm~ kawin jangan lupe jemput.. ehh mcm kisah benar je ni? hihi

sambunggg bulann ! :D

CekbOlat-bOlat said...

kisah benar >? woo nntikan episod strusnyee

alif haris said...

waaahh .. ni mesti cite kau kene pinang ngn anak datin tu kan kan .. untunglah :D

Bobo said...

*hampa* hahaha.. kalau betul ni, kena fikir betul2, awal sgt mungkin..zaman skrg ni jrg org ppuan kawin awal..tp kalau dgn anak datuk apa salahnya..aku cuma anak ayah saja hehehehe

CTK said...

ni mesti kes kamu nk kwen awl :D

share