Saturday, 8 February 2014

cikgu-satu-hari

hi

Assalamualaikum readers. How are u ?

Sudahlah acah2 cakap omputih kejak. Ni nak kabo betapa seronok dan gembiranya bila dengar budak2 sekolah panggil aku cikgu. bergetar jiwa ni kenapa ntah. Maybe nak tunjuk katanya jiwa aku di situ. mungkin. Who knows kan. Walaupun aku benci crowd. Tapi aku suka kanak2. Well, it happens that way.

Tapi sebab fobia tu. I'll keep it myself jelah. well. Semua ada fobia kaaaaaaaaan. nama pon manusia. Kalau tak dak tu dia macam kalau hang makan nasi takdak sambai belacan. Kosong.
memang cenggini comelnye haaaaaaa.
Budak-budak ni semua usha aku je dari jauh. aku dalam hati dah. hamboi segak sangat ke aiii ni? kemain kau. Main lah bola baling tu diam2 sana. hahaha. Aku ingat semua form 1 je. kecik2 gila. Padahal dah form 5. Badan kecik serupa tak pernah makan. Sebab aku kuat main fon. kena bahan dengan budak2 . Boleh tahan jugak kuat menyakat. sebbek bukan anak murid aku. kalau ye. lama aku pelakung. hahahaha.

''cikgu baju pink ni mesej pakwe letew''
kawan aku cakap ''ni bukan cikgu, ni cikgi, sebab dia kwn cikgu''

dan budak2 salam aku. ''cikgi, nnt jumpa lagi. bye cikgi''
-_____________-

Dah sambung balik.
Game ada la laki pompuan. well, pompuan main biasa lah. messy. Laki main smart doh. Tetiba leader team laki yg menang menjaringkan satu gol dtg ke arah kitorang, cikgu2

''ni awat hg ni, sat ja ka. xmau main dah?''

''sat aaaaa cikgu, nak isap rokok sat''

statemen paling selamba aku dengaq. haih. Budak2 la ni la aihhh . Lepas tu kami kat tepi dah bermonolog beramai2. ''memang kalau penat kena isap rokok eh?'' . lepas tu semua lupa akan persoalan tu sebab masing2 xpernah merokok khennnnnn. Dah ada ka reader aku yang isap rokok? komen buang setarang dua. alah. bajet tak isap rokok letew. kah!

Masa balik. budak2 salam. Budak paling last salam

''Bye, assalamualaikum ustazah, balik dulu''

Dah aku tahu korang gelak mcm jilaka. kbai.


p/s: any suggestion for good english book to improve grammar? do comment.

>
>

3 comments:

brick said...

Books? Not sure about that. But you start by reading english newspaper.

Fikri Karim said...

Gua tak merokok k.. Haha. Kalo penat rehat ja or minum air. Tak payah makan asap pun xpa. :P

cik bulan said...

brick: aku harap kau typo. kheeeeen. hahahaha


fikri: kan. dahla penat. tambah plak asap xbermakna tu. xnampak mechanism bg ilang penat. lulz.

share